Marsz po zwycięstwo w Oceanii z pewnością nie będzie spacerkiem, a konkurencja zdaje się być zmotywowana bardziej niż kiedykolwiek aby wydrzeć z rąk niemieckiego zespołu kolejny sukces.
1. Najważniejsze pojedynki
Sebastien Ogier vs. Jari-Matti Latvala – walka tej pary stała się już niemal tradycją w tym sezonie, Fin kilka razy udowodnił, że jeśli unika błędów to jest w stanie powalczyć o zwycięstwa z mistrzem świata. Warto również przypomnieć, że w ubiegłorocznej edycji Rajdu Australii Latvala przegrał ze swoim zespołowym kolegą tylko o 6,8 sekundy.
Hayden Paddon vs. Andreas Mikkelsen – młody Norweg udowodnił już w tym roku nieraz że potrafi być bardzo szybki, a Hayden Paddon dla którego australijski rajd jest rundą niemalże domową z pewnością będzie chciał powalczyć o podium, a może nawet pokusi się o zaatakowanie całego trio Volkswagena.
Elfyn Evans vs. Ott Tanak – kierowcy zespołu M-Sport muszą jak najszybciej zapomnieć o nienajlepszym starcie w asfaltowym rajdzie Niemiec. Tanak traci do swojego zespołowego kolegi tylko 7 punktów w klasyfikacji generalnej, a jako że sezon 2015 wkracza w swoją decydującą fazę powoli trzeba myśleć o nadrobieniu straconych punktów.
Jurij Protasow vs. Nasser Al-Attiyah – po przygodzie ze Skodą Fabią R5, zawodnik z Kataru znów zasiądzie za kierownicą dobrze sobie znanego Forda Fiesty RRC. Z racji tego iż w Australii w kategorii WRC 2 wpłynęło dość mało zgłoszeń, możemy się spodziewać że ta dwójka będzie toczyła ze sobą ostry bój o kolejne zwycięstwo.
Hyundai vs. Citroen – po Rajdzie Niemiec Hyundai awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej producentów, a francuski zespół (w zmienionym składzie Ostberg -> Lefebvre) będzie robił wszystko, aby wrócić na pozycję wicelidera mistrzostw świata
2. Na kogo zwrócić uwagę?
Stephane Lefebvre – Francuz dość nieoczekiwanie po raz drugi z rzędu wystartuje za kierownicą Citroena DS 3 WRC, zastępując pauzującego z powodu wypadku na zapoznaniu Madsa Ostberga. – Jest mi bardzo przykro z powodu Madsa i Jonasa – powiedział. – Cieszę się jednak, że Citroen zaufał mi i dał mi tę wspaniałą okazję. Moim celem będzie ukończenie tego rajdu i zdobycie kolejnych punktów dla mojego zespołu.
Thierry Neuville – dwa lata temu jeszcze za kierownicą Forda Fiesty WRC Belg był bardzo szybki na australijskich, szybkich i szerokich szutrowych trasach. W tym roku również prezentuje bardzo solidną formę, co może być zapowiedzią walki o podium.
3. Na co zwrócić uwagę?
– Prognozy pogody – wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że podczas całego weekendu warunki atmosferyczne mogą mieć kluczowe znaczenie na przebieg rywalizacji. Jeśli popada deszcz, australijski szuter w mgnieniu oka staje się śliski i bardzo zdradliwy.
– Trzy zupełnie nowe techniczne odcinki w regionie Nambucca zaplanowane na pierwszy dzień rywalizacji. Według organizatorów, Utungun, Bakers Creek i Northbank to trzy najciekawsze oesy w całym kalendarzu WRC. Po sobotnich odcinkach zawodnicy pokonają o zmroku 7,94-kilometrową próbę Valla.
– Mistrzowski tytuł Volkswagena?
4. Harmonogram rajdu
5. Gdzie śledzić?
6. Pełna lista zgłoszeń dostępna jest tutaj.
7. Aktualna klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Świata.
8. Podsumowanie ubiegłorocznych zmagań.