Spis treści:
- Mechanicznie – Subaru jak się patrzy
- Dostosowany pod potrzeby dnia codziennego
- W takiej cenie wyraźnie zachęca
Idealne Subaru na co dzień?
Takie DNA marki Subaru, o którym wspomniałem na samym wstępie, z całą pewnością nie pomaga w tym, aby dziś osiągać na rynku duże sukcesy. Sportowa Impreza nie cieszy się dziś aż takim zainteresowaniem, jak jeszcze chociażby 20 lat temu. Jest bardziej obiektem umiłowania motoryzacyjnych geeków, czy fanów rajdów samochodowych. Co do terenówek – to również nie jest aktualnie największa grupa docelowa. Szczególnie w kontekście samochodu do codziennego użytku, do załatwiania podstawowych spraw.

Tutaj natomiast pojawia się Subaru XV, czyli crossover segmentu C. W pewnym sensie jest to połączenie wielu różnych cech japońskiej marki i skondensowanie ich w jedną całość. Oczywiście przy zachowaniu pewnych kompromisów. Mamy tutaj kultowe silniki bokser, również z turbo. Najpopularniejsze to rzecz jasna 2-litrówki o mocy około 150 koni mechanicznych. Jest też świetny napęd na cztery koła. Natomiast wszystko to zamknięte jest w komfortowego, funkcjonalnego, kompaktowego crossovera, który doskonale spisze się też w mieście.
Sztuka kompromisów
Jeśli zatem chodzi o kwestie mechaniczne, fani marki Subaru mają tutaj to, co tak bardzo cenią. Są silniki bokser, napęd i większy prześwit. Jednak są też zalety, które zdecydowanie bardziej trafią w gusta przeciętnego kierowcy. Wnętrze jest funkcjonalne i przestronne. Znajdziemy tu wiele schowków oraz stosunkowo duży bagażnik. Podróże są tutaj komfortowe dzięki zaawansowanym systemom i bogatemu wyposażeniu. Można odnieść wrażenie, ze w wielu względach jest to samochód prosty i intuicyjny.

Można zatem stwierdzić, że Subaru XV to samochód dla tych, którzy od czasu do czasu potrzebują czegoś więcej. Zapewnia wszystko to, co inne crossovery w jeździe na co dzień. Natomiast kiedy trzeba, możemy wykorzystać jego właściwości terenowe. Dla wielu osób takie połączenie będzie czymś wprost idealnym. Jeśli chodzi o ceny, dziś model XV znajdziemy już w okolicach 20 tysięcy złotych. Mowa tutaj o rocznikach 2012-2013. Przede wszystkim z 2-litrowym dieslem, co jest dla wielu osób kolejną zaletą.
Zdjęcia: Subaru