Spis treści:
- Ten model był przełomowy
- Jakie są jego główne zalety?
- Silniki, wyposażenie, aktualne ceny
Jakie są główne zalety SUV-a od Mitsubishi?
Mitsubishi ASX zadebiutowało oficjalnie podczas targów w Genewie w 2010 roku. Oczywiście japońska marka miała już wcześniej doświadczenie, zarówno w segmencie SUV, jak w terenówkach. Jej samochody od wielu lat budziły podziw i szacunek wśród wielu osób. Chociażby za sprawą legendarnego napędu na cztery koła. Natomiast koniec końców mam wrażenie, że to właśnie ASX był dla Mitsubishi projektem w pewnym sensie przełomowym. Był to samochód nowoczesny i dostosowany pod ówczesne trendy na rynku – nic dziwnego w tym, że osiągnął sukces.

ASX w porównaniu do wielu konkurencyjnych modeli jest bardziej przestronne. Więcej jest tu miejsca na nogi a podróże są przyjemniejsze. Większa jest też przestrzeń w bagażniku. Od samego początku produkcji Mitsubishi było dobrze wyposażone. Nie tylko jeśli chodzi o komfort, czy multimedia, ale również w kontekście bezpieczeństwa, co potwierdzają maksymalne wyniki testów Euro NCAP. Japoński SUV łączy cechy auta miejskiego z cechami auta rodzinnego. Jest to niezwykle praktyczna i funkcjonalna opcja, która szybko zyskała powszechne zainteresowanie.
Czym jeszcze zachęca?
Samochód trafił na rynek w kilku wariantach. Do wyboru był m.in. napęd – na przednią oś, lub na cztery koła, a także skrzynia biegów – manualna, lub CVT. Wśród jednostek benzynowych były 1.6 i 2.0 o mocy 117 oraz 150 koni mechanicznych a także kilka diesli z zakresu pojemności 1.6 – 2.2 oraz mocy 114-150 koni. Bardzo często wśród głównych zalet modelu ASX wymienia się bezawaryjność i niezwykłą trwałość. Wpływ ma na to m.in. fakt, że to samochód dosyć prosty w konstrukcji, bez drogich i skomplikowanych systemów. Rozwiązania te były trwałe i sprawdzone. Na dodatek mówimy tutaj o świetnym stosunku ceny do jakości.

Bardzo szeroki wybór w Mitsubishi ASX rozpoczyna się dziś już w okolicach 18 tysięcy złotych. Należy podkreślić, że dominuje tu wersja z silnikiem diesla o pojemności 1,8 litra i mocy 150 koni mechanicznych. Trzeba też jednak wspomnieć o tym, że te tańsze egzemplarze to oczywiście wersja wyłącznie z napędem na przednią oś. Tak czy inaczej – 18 tysięcy złotych za cenionego SUV-a z rocznika 2010-2011 brzmi jak dobra okazja. Takie ceny bynajmniej nie są standardem.
Zdjęcia: Mitsubishi