Spis treści
- Słabsza wersja silnika Nettuna V6 będzie podstawową jednostką dla SUV-a Grecale
- Maserati wycofuje swój najbardziej podstawowy, 4-cylindrowy silnik spalinowy
- Najtańszy wariant będzie od Nowego Roku mocniejszy, ale też o około 25 000 zł droższy

Firma wycofuje podstawowy silnik spalinowy
Maserati Grecale to jeden z najświeższych pojazdów włoskiej marki. Ale producent już postanowił wprowadzić kilka ulepszeń w układach napędowych na rok 2026. Mały SUV nie będzie już dostępny z podstawowym czterocylindrowcem. Nowy silnik pod maską zwiększy cenę wywoławczą modelu, ale to nie koniec złych wiadomości.
Podstawowym wariantem będzie teraz Grecale Modena. SUV ma pod maską 3-litrowy silnik Nettuno V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Wytwarza 386 koni mechanicznych, czyli aż o 60 więcej niż poprzednia czterocylindrowa Modena. Samochód będzie kosztować około 308 000 złotych.
To posunięcie sprawia, że poprzednik, 2-litrowy, turbodoładowany silnik z hybrydą odchodzi do lamusa. Był on dostępny w dwóch wariantach o mocy 296 lub 325 koni mechanicznych. Z kolei najmocniejszy Grecale Trofeo pojawi się w nowym roku modelowym bez żadnych zmian. Generuje on dalej 523 konie mechaniczne z silnika V6 i jego cena zaczyna się od 431 000 złotych. Maserati będzie nadal oferować całkowicie elektryczną wersję swojego SUV-a. Jego cena zaczyna się od 440 000 złotych.

Czy sprzedaż urośnie?
Na początku tego roku krążyły pogłoski, że marka stanowczo zaprzecza możliwości jej wycofania z rynku. Jednakże, sprzedaż Maserati spadła o 48 procent w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku. A dostawy globalne do końca września spadły o 14 procent.
Skromna zmiana w układzie napędowym może nie wystarczyć, aby zwiększyć jej sprzedaż. Dodatkowa moc to oczywiście ciekawy argument, ale idzie za tym dużo wyższa cena. Podstawowy model Grecale w 2025 roku zaczynał się od około 290 000 złotych. Teraz klienci będą musieli zapłącić praktycznie 25 000 zł więcej.
zdjęcie główne: Cars & Bids