Pierwszy sedan w historii z logo Smarta. Zaskakuje układem napędowym i rozmiarem

Pierwszy sedan w historii Smarta jest znacznie większy, niż mogłaby sugerować jego nazwa. W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia modelu o nazwie #6. Poza układem napędowym, jego największą niespodzianką jest rozmiar. Samochód dzieli platformę i układy napędowe z SUV-em o nazwie #5. 

smart-6-nowy-sedan
Podaj dalej

Spis treści 

  • Pierwszy sedan Smarta jest znacznie większy, niż myślisz 
  • Pod maską znalazł się hybrydowy układ napędowy z 1,5-litrowym silnikiem spalinowym
  • Zasięg na samym silniku elektrycznym ma wynosić 250 kilometrów 
smart-6-nowy-sedan
fot. MIIT

Smart nie zatrzymuje się na SUV-ach 

Marka do niedawna kojarzona tylko z malutkimi, miejskimi samochodami, wkracza w zupełnie nowe terytorium. Niedawno zaprezentowała swojego pierwszego SUV-a, a teraz przyszedł czas na nadwozie typu sedan. Model #6 odchodzi od obecnych trendów, wchodząc na rynek nie jako w pełni elektryczny samochód, a jako hybryda plug-in. 

Zdjęcia ujawnione w chińskim Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych pokazują model #6 w pełnej krasie. Sedan łączy kilka elementów stylistycznych z innymi nowymi modelami na rynku chińskim – w tym z Xiaomi SU7. 

Z przodu znajdziemy reflektory zintegrowane ze zderzakiem i połączone pasem świetlnym na całej szerokości. To element stylistyczny, który staje się już wszechobecny. Do tego mamy zgrabną maskę i niewielką dolną część grilla w kolorze czarnym. W dwóch wersjach dostępnych na zdjęciach widzimy także panoramiczny szklany dach. Z tyłu sedan przybiera sylwetkę fastbacka. 

smart-6-nowy-sedan
fot. MIIT

Duży rozmiar i ciekawy układ napędowy

Wczesne zdjęcia mogą tego nie odzwierciedlać, ale sedan Smarta jest naprawdę spory – porównywalny z najnowszym Mercedesem Klasy E. Smart mierzy aż 4,9 metra długości, choć jest szerszy od E Klasy. Jest także nieco wyższy, a jego rozstaw osi wynosi 2926 mm. 

Producent potwierdził, że sedan też otrzyma hybrydowy układ napędowy, dokładnie taki sam jak w SUV-ie o nr 5. Oznacza to, że 1,5-litrowy silnik spalinowy o mocy 161 KM będzie współpracował z silnikiem elektrycznym o mocy 268 KM. Specyfikacja baterii nie została oficjalnie potwierdzona. Prawdopodobnie będzie ona odpowiadać tym znanym z SUV-a. Klienci mogą więc liczyć na baterię o pojemności 20 kWh oraz opcjonalnie większy pakiet o pojemności 41,46 kWh. 

Zasięg w trybie całkowicie elektrycznym dla SUV-a wynosi od 120 do 252 kilometrów. Całkowity zasięg szacuje się na 1483 i 1615 kilometrów. Biorąc pod uwagę smuklejszą sylwetkę sedana, a także lepszą aerodynamikę, będzie on miał nawet lepsze wyniki w tej dziedzinie. 

smart-6-nowy-sedan
fot. MIIT
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również