Mają do wyboru Dacie, chińskie MG i hybrydowe przeboje Toyoty. Nikt jednak nie przekonuje tak skutecznie, jak kompakt za 63 000 zł

Europejski rynek stał się w ostatnich miesiącach sceną debiutu wielu chińskich marek. To sprawia, że walka na oferty w modnym segmencie SUV-ów o wydajnych napędach weszła na nowy poziom. Dodatkowo segment miejskich pojazdów wzbogacił się o kilka azjatyckich propozycji. Jednak to Fiat w budżecie Dacii i z etykietą eko Toyoty potrafi skuteczniej przekonać niż MG.

Prosty Fiat Pandina MY2025 wygrywa z nowoczesnym kompaktem MG, ceny, promocja
Podaj dalej

Jeśli cena ma znaczenie, to wybór nie zawsze pada na ofertę Dacii i alternatywnego MG

Podczas gdy unijni urzędnicy starają się opanować ekspansję chińskich marek do Europy i łamią sobie głowy, co zrobić, by producenci ze Starego Kontynentu nie poszli z torbami, jest rynek, który rządzi się swoimi prawami. Pomimo tego, że jest w czym wybierać, jeśli chodzi o oferty o doskonałych relacjach jakości i ceny, bo taką jest na przykład kompakt od MG, to konsekwentnie pozostaje wierny jednej marce.

Należący do koncernu Stellantis Fiat dominuje na włoskim rynku, osiągając doskonałe wyniki sprzedaży. Motorem napędowym tego mechanizmu nie jest żaden SUV, czy rodzinne kombi. To niewielka Pandina pozostaje królową ekonomiczności, stanowiąc synonim niezawodności ze swoją prostą konstrukcją. Turyńska marka zaliczyła kolejny udany miesiąc z łączną liczbą rejestracji w wysokości 14 701 egzemplarzy. Taki wynik to znaczący postęp względem ubiegłego roku. Udział w rynku 11,3% to wzrost o 1,9 punktu procentowego i ponad 2500 dodatkowych dostaw pojazdów.

Fiat cieszy się więc ze swojej pozycji lidera w segmencie samochodów osobowych. Warto wiedzieć, że owym liderem na krajowym rynku jest już jedenasty rok z rzędu.

MG przegrywa w segmencie tanich kompaktów z Fiat Pandina nr 1 we Włoszech
Niezniszczalna Pandina wygrywa z Dacią i chińskimi modelami we Włoszech, foto: FIAT

Fiat Pandina zmierzy się z nowym modelem 500 Hybrid

Kompaktowa Pandina nie ma rywali we Włoszech. Ten prostej konstrukcji miejski samochód w kilku wykończeniach do wyboru stawia na wydajność. Wyposażony w technologię napędową mHEV kładzie nacisk na niskie zużycie paliwa i spełnianie rygorystycznych norm emisji spalin.

Doskonałe wyniki Fiata za listopad 2025 r., to m.in. efekt finansowej promocji, którą objęto 8 modeli. W tym Fiata Pandina. Teraz ten pancerny kompakt wymaga wpłaty niecałych 43 000 zł, by móc odebrać kluczyki. Pozostałą część spłaca się w wygodnych ratach. To model, który pomimo klasycznego wyglądu wciąż jest tym kultowym modelem, na którym można polegać.

W nadchodzących miesiącach do Pandiny dołączy nowy Fiat 500 Hybrid, który wzmocni ofertę włoskiego producenta w segmencie zelektryfikowanych samochodów kompaktowych. Włosi przewidują także uzupełnienie katalogu Pandiny o wersję z LPG. To bez dwóch zdań pozwoli temu modelowi bić kolejne rekordy sprzedażowe. To bardzo popularne paliwo we Włoszech.

Fiat rządzi także w segmencie mikromobilności we Włoszech. Pozycję lidera pozwala mu utrzymać urocze Topolino, którego udział w rynku elektrycznych czterokołowców przekracza 40%. Obecnie włoski rynek oczekuje premiery Fiata Tris. To trójkołowy pojazd użytkowy produkowany przez Stellantis w Maroku. Zaprojektowany przez Fiat Professional elektryczny model nawiązuje do kultowego Piaggio Ape pod względem designu i filozofii. W nowoczesnym wydaniu będzie w kilku konfiguracjach do wyboru. Fiat położył nacisk na szeroki zakres zastosowań użytkowego Tris- od dostaw, po wsparcie logistyczne na krótkich dystansach.

Fiat Topolino 2024
Topolino zaczynający się we Włoszech od 42 000 zł jest liderem mikromobilności we Włoszech, fot. Fiat
FIAT Tris pojazd użytkowy MY2026
Użytkowy Fiat Tris ma moc 9kW i jedzie z prędkością 45 km/h, fot: Stellantis Media
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również