Ulepszona wersja kultowej Pandy to solidna i ekonomiczna propozycja na samochód do miasta
Nie jest tajemnicą, że włoska Panda to samochód ikona włoskiego przemysłu motoryzacyjnego. Polacy cenią ten model za niezawodność i prostotę konstrukcji. Pandina, czyli odnowiona wersja kultowej Pandy to propozycja, która mieści się w gronie najtańszych, nowych, prostych i sprawdzonych aut miejskich. Jeśli szukasz fabrycznie nowego samochodu z pełną gwarancją i w jak najniższej cenie, to jest to idealny wybór.
Model opiera się na Pandzie III generacji, w rezultacie ma prostą, dopracowaną i trwałą konstrukcję. Fakt, że jest zazwyczaj tania w naprawie w przypadku awarii, to drugi bardzo ważny atut dla tych, którzy nie chcą wiele wydawać. Wielkim plusem takiego wyboru jest także niewielkie, choć nieco pudełkowate nadwozie. Oprócz tego, że Pandina da się wszędzie zaparkować, to jest niesamowicie zwrotna.
Plus jeden do praktyczności stanowi fakt, że Fiat wyposażył Pandinę w wiele nowoczesnych systemów ADAS. Auto jest nie tylko ekonomiczne w zakupie, ale wspiera kierowcę w codziennej jeździe. Warto wziąć je pod uwagę, zanim ta sprawdzona konstrukcja na dobre zniknie z katalogu Fiata.

Rozsądny Fiat Pandina- jaką wersję wybrać?
Fiat Pandina jest bardzo rozsądnym wyborem. Wystarczy rzut okiem na cennik i specyfikację. Włoski samochód legenda jest w 3 poziomach wyposażenia do wyboru. Najtańszy Pop w standardzie to dość kompletna opcja jak na ten segment. Na liście funkcjonalności znajdziemy m.in. światła do jazdy dziennej LED, czujniki parkowania z tyłu i manualną klimatyzację.
Atrakcyjna cena powoduje, że warto rozważyć wyższe wersje Icon lub Cross. Dają znacznie więcej w zakresie funkcjonalności, komunikacji i audio.
Cennika Fiata Pandina zaczyna się odpowiednio od 63 600 zł, 66 500 zł i 79 000 zł. Każda z wersji korzysta z silnika 1.0 GSE współpracującego z układem Mild Hybrid (MHEV). Moc 70 KM jest w sam raz do jazdy miejskiej, ale nie należy po tym modelu oczekiwać dynamicznego ruszania spod świateł. Jak najbardziej można jednak oczekiwać niskiego zużycia paliwa.
Raporty użytkowników to potwierdzają, bo przy spokojnej jeździe Pandina zużyje niecałe 5l/100 km. Jazda autostradami, choć mało komfortowa ze względu na hałas w kabinie i słabe osiągi to spalanie na poziomie 6,5-7,5 l/100 km. Rzecz jasna wszystko zależy od stylu jazdy, obciążenia i warunków drogowych.
To, na jaką wersją Fiata Pandina się zdecydujemy, zależy zatem od naszych możliwości finansowych i priorytetów. Jeśli bagażnik o pojemności 225 litrów (max 870 litrów) jest wystarczający, to samochód odwdzięczy się trwałością i wydajnością. Choć tani nie raz udowodnił, że jest wydajnym i praktycznym miejskim samochodem. Warto sięgnąć po oferty dealerów, którzy mają jeszcze w swoich zasobach atrakcyjne egzemplarze, na które nie trzeba czekać.
