Spis treści:
- Następca szybko zyskał zainteresowanie
- Wyposażenie i układ jezdny
- Silniki
- Aktualne ceny
Klasowy Opel szybko stał się hitem
W 2008 roku zakończyła się produkcja dwóch cenionych przez kierowców modeli marki Opel. Vectra oraz Signum zakończyły swój żywot… zaś w ich miejsce powstała absolutna nowość. Insignia prezentowała się wówczas bardzo nowocześnie i szybko zyskała zainteresowanie kierowców. Samochód był zaliczany do segmentu D i oferowano go w trzech rodzajach nadwozia – sedan, liftback oraz kombi. Do wyboru były różne rodzaje skrzyni biegów oraz napędu a konstrukcja uzyskała maksymalną ocenę w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Co jeszcze o niej wiemy?

Atrakcyjny design to nie jedyna kwestia, którą docenili kierowcy. W porównaniu do wielu przedstawicieli konkurencji, Opel Insignia miał bogate wyposażenie i gwarantował komfort jazdy na wysokim poziomie. Wnętrze było wygodne, funkcjonalne, nowoczesne, ale też dobrze wyciszone. Bardzo często zwraca się uwagę na układ kierowniczy. Był on dobry i precyzyjny – samochód świetnie zachowywał się w zakrętach, prowadził się stabilnie i oferował idealny kompromis pomiędzy twardością zawieszenia a komfortem podróżowania.
Ile dzisiaj kosztuje?
W kwestii sporej możliwości konfiguracji należy wspomnieć również o silnikach. Jednostki benzynowe miały pojemność od 1.4 do 2.8. Rozpiętość jest tutaj zatem ogromna. Od wariantów ekonomicznych, po sportowe V6 – od 115, do 325 koni mechanicznych mocy. W przypadku diesli wybór również był spory, choć nie aż tak szeroki. Mowa tutaj bowiem o jednostkach 1.6 i 2.0 oraz mocy z zakresu od 110 do 195 koni mechanicznych. Tak czy inaczej – każdy mógł znaleźć tutaj coś dla siebie – zarówno jeśli chodzi o silnik, jak i wybór skrzyni biegów i napędu.

Opel Insignia do dzisiaj zbiera dobre oceny. Na jego popularność i to, jak wiele tych aut mamy dzisiaj na rynku, wpływa chociażby fakt, że bardzo często decydowały się na niego firmy. Ot – jakościowy, elegancki samochód mógł spełniać wiele ról. Być może komuś będzie trudno w to uwierzyć, natomiast dzisiaj ceny Insignii rozpoczynają się już w okolicach 6 tysięcy złotych. Na poziomie 8/10 tysięcy, wybór staje się niemal nieograniczony. To jednak zdumiewające, kiedy weźmiemy pod uwagę jak jakościowy jest to samochód i to, że te egzemplarze to przecież okolice rocznika 2010.
Zdjęcia: Vauxhall / Stellantis