Ford po cichu wycofuje swój kultowy model z produkcji. Był na rynku od 1998 roku

Ford stoi w obliczu narastającego kryzysu w Europie, a dziś rano dowiedzieliśmy się o zakończeniu produkcji Focusa. Jeden z najbardziej kultowych modeli w portfolio amerykańskiego producenta został po cichu wycofany ze sprzedaży. Był na rynku od 1998 roku i wygenerował miliony sprzedanych egzemplarzy. Teraz jednak nadszedł czas na pożegnanie się z Focusem. 

ford-focus
Podaj dalej
ford-focus
fot. Ford

Spis treści

  • Ostatni Ford Focus z jechał z linii produkcyjnej w fabryce w Niemczech 
  • Kultowy model był dostępny na rynku nieprzerwanie od 1998 roku 
  • W Europie może zostać zastąpiony przez nowego crossovera 

Ford wycofuje z produkcji kolejny kultowy model 

Po tym, jak Ford wycofał z europejskiej sprzedaży Mondeo, nadszedł czas na kolejny kultowy model. Focus, który opuścił rynek amerykański już w 2018 roku, musi teraz pożegnać się także ze swoimi europejskimi klientami. Ostatni Focus rzekomo zjechał z linii montażowej w fabryce w Saarlouis w Niemczech. Producent oficjalnie nie ogłosił zakończenia, ale pracownicy opisują stratę samochodu jako bolesną i smutną. 

ford-focus
fot. Ford

Co gorsza, przyszłość fabryki w Saarlouis wygląda równie ponuro. Dwa lata temu Ford poinformował, że „przeprowadził szeroko zakrojone poszukiwania” potencjalnego nabywcy i podpisał niewiążącą umowę z potencjalnym inwestorem w czerwcu 2023 roku. Jednakże, inwestor ten wycofał się po procesie i negocjacjach. 

Wycofanie Focusa to kolejny cios dla europejskiego oddziału firmy. Ford w ostatnich latach na Starym Kontynencie notuje gwałtowne spadki sprzedaży. Doszło również do bolesnych zwolnień, a także nowych informacji o współpracy z Volkswagenem. 

Nowy prezes europejskiego oddziału nie będzie miał łatwego zadania

Ford of Europe ma nowego prezesa, który w najbliższym czasie będzie musiał podjąć kilka trudnych decyzji. Portal Autonews donosi, że Jim Baumbick będzie musiał zdecydować, czy nowa uniwersalna platforma EV firmy, będzie miała w ogóle sens w Europie. Jeśli wykluczy taką możliwość, mógłby podwoić wysiłki w partnerstwie z Volkswagenem. 

Ford Focus wyniki sprzedaży sprzedaż Polska silnik cena moc nowy
fot. Ford

Według nieoficjalnych informacji, producent mógłby potencjalnie zaoferować nową Fiestę opartą na ID. Polo. Ten ostatni bazuje na nowej platformie MEB Entry i ma kosztować mniej niż 100 000 złotych. Choć nie wiadomo, czy pomysł zostanie zrealizowany, Ford planuje także „wieloenergetyczny” samochód, który będzie produkowany w Hiszpanii. 

Wcześniejsze doniesienia sugerowały, że tajemniczy model pojawi się w 2027 roku i będzie pośrednim następcą Focusa. Otrzyma jednak nadwozie w postaci crossovera. Plotki głoszą, że model ten będzie produkowany równolegle z Kugą i pozwoli obniżyć koszty. Crossover ma otrzymać też napęd hybrydowy i w pełni elektryczny. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również