Polacy nie mogą się nachwalić tego taniego Citroena. Kosztuje od 200 zł miesięcznie, a gwarancja może objąć aż 8 lat

W Polsce coraz chętniej kupuje się nowe samochody elektryczne. Jeszcze nigdy w historii nie miały tak dużego udziału w rynku, jak w październiku. Dość nieoczekiwanym sukcesem na polskim rynku zdominowanym przez Teslę jest sukces Citroena. Ich e-C3, oferowany z ratą nawet 200 zł miesięcznie (lub dopłatą do 40 tys. zł) robi ogromną furorę w tym roku.

Citroen C3 / Citroen e-C3
Podaj dalej

Jak rekordowy dla elektryków był zeszły miesiąc w Polsce?

Najnowszy raport PZPM wskazuje, że w październiku 2025 r. Polacy kupili 4 812 nowych elektryków. Dało to rekordowy dla segmentu BEV udział 9,1 proc. i poprawę względem ubiegłego roku o 319,9 proc. Dla porównania, zeszłego miesiąca na drogi wyjechało tylko 3 456 nowych diesli. Więcej kupiono już nawet hybryd plug-in (3 514 szt.).

Tesla Model Y Juniper lifting 2025
Tesla Model Y. // fot. materiały prasowe

Po 10 miesiącach licznik nowych samochodów osobowych na prąd przekroczył próg 30 tys. (30 641 szt.) rejestracji. To ponad dwukrotna poprawa (+124,6 proc.) względem analogicznego okresu 2024 r. Daje to samochodom elektrycznym 6,4 proc. udziału w rynku. Do symbolicznego pokonania diesli brakuje już niecałych 5 tys. rejestracji (po 10 miesiącach 35 102 szt.).

Sensacja z salonów Citroena

Podobnie jak w zeszłym roku, Polacy z elektrycznych modeli najczęściej sięgają po Teslę Model Y (2 013 szt.). Po zawirowaniach z wcześniejszych miesięcy, SUV produkowany pod Berlinem wyszedł nawet na mały plus (+5,7 proc.). Jednak wszyscy nie mogą nachwalić się Citroena e-C3 (1 476 szt.), który jest najpopularniejszym modelem francuskiej marki w ogóle. Na podium elektryków wyprzedza nawet Teslę Model 3 (1 450 szt.), choć dowiezienie tego do końca roku będzie wyzwaniem.

nowe przepisy zmiana przepisów motoryzacja zabudowanie warunki budowlane
Citroen e-C3. // fot. materiały prasowe

Jak w masło do tego segmentu wjechali Chińczycy. Dwa modele – BYD Dolphin Surf (1 277 szt.) i Leapmotor T03 (1 207 szt.) kompletują polskie Top 5. Powyżej tysiąca rejestracji ma jeszcze tylko BMW iX2 (1 039 szt.). Jednak inni też są blisko tego progu, zwłaszcza Skoda Elroq (949 szt.). Sprzedaż na zbliżonym poziomie mają też Ford Explorer EV (933 szt.) i Audi Q4 e-tron (925 szt.). Dziesiątkę uzupełnia gama elektrycznych Mini (908 szt.).

BYD już drugie

W rankingu marek nikt na razie nie zagrozi Tesli (3 477 szt.), mimo 9,5-procentowego spadku rejestracji w Polsce. Chińskie BYD (2 463 szt.) przejęło już pozycję wicelidera, a podium ma jeszcze BMW (2 292 szt.). Tuż za czołową trójką nie brakuje zaciętej rywalizacji. Blisko są szczególnie Audi (1 888 szt.) i Hyundai (1 855 szt.). Za nimi mamy Citroena (1 766 szt.), który sprzedaje w Polsce więcej elektryków od Forda (1 667 szt.) i Mercedesa (1 644 szt.). W najlepszej dziesiątce są aż 2 chińskie marki, dzięki wynikom Leapmotor (1 430 szt.), które już wyprzedziło Kię (1 401 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również