Spis treści:
- Seat Leon
- Nowe wcielenie – Cupra
- Silniki
- Ceny nowych i używanych sztuk
Cupra dała mu nowe wcielenie
Pierwsza generacja modelu Seat Leon trafiła na rynek w 1999 roku. 5-drzwiowy hatchback segmentu C szybko zyskał popularność i wkrótce trafił także do Polski. Pierwsza i druga generacja były widywane niemal wszędzie – ba, poruszają się po naszych drogach do dzisiaj. To świetna opcja budżetowa, idealna do codziennego użytkowania. Samochód był w miarę ładny, bezpieczny i trwały. Ludzie doceniali tutaj m.in. słynne jednostki 1.9 TDI. Po latach Leon zyskał natomiast zupełnie nowe, ekscytujące wcielenie.

W 2018 roku oficjalnie wydzielono z Seata markę Cupra, która miała być odpowiedzialna za produkcję sportowych, bardziej luksusowych modeli. W lutym 2020 roku zaprezentowano model, który natychmiast przypadł kierowcom do gustu. Cupra Leon wizualnie prezentuje się znakomicie. Od razu widzimy tutaj dynamicznego, agresywnego, sportowego hatchbacka, który konkuruje z najlepszymi konstrukcjami w swojej klasie. Oprócz aspektów wizualnych, warto zwrócić tutaj uwagę również na pozostałe kwestie.
Idealnie trafia w gusta?
Jeśli chodzi o silniki, mamy tutaj przede wszystkim jednostki benzynowe 1.5 i 2.0 TSI. Zakres ich mocy to od 150 do 310 koni mechanicznych z napędem na cztery koła w topowej wersji. Były też hybrydy w trzech wariantach mocy – 150, 204 oraz 245. Oczywiście na przestrzeni lat ta gama nieco się zmieniała, natomiast charakterystyka pozostawała mniej więcej podobna. Dołożono też silnik diesla a hybryda była już dostępna w dwóch wersjach – mHEV oraz Plug-in. Oprócz silników, kierowcy doceniają tu też przestrzeń wewnątrz, jakościowe materiały, wyposażenie oraz… bezawaryjność, co jest tutaj niezwykle istotną cechą.

Ile kosztuje dziś sportowy hatchback premium? Nowa Cupra Leon wiąże się z wydatkiem przynajmniej 126 300 zł w podstawowej wersji ze 150-konnym silnikiem benzynowym. W przypadku najmocniejszej hybrydy cena wzrasta do 205 100 zł. Tyle mówi nam cennik, który znajdziemy na stronie producenta. Natomiast w przypadku używanych egzemplarzy, ceny spadły już poniżej psychologicznej bariery 100 tysięcy złotych. Aktualnie jesteśmy w stanie znaleźć Leona już w okolicach 90 tysięcy.
Zdjęcia: Seat / Cupra Media Center