SUV natychmiast zyskał popularność
W 2009 roku Peugeot wypuścił na rynek swój nowy model – 5008. Złośliwi powiedzą, że francuski producent kompletnie przespał moment, w którym rynek przechodził transformację. Kiedy kolejne marki masowo zaczęły produkować SUV-y, Peugeot zdecydował się na minivana. Rzeczywiście podkreśla się, że marka z Sochaux dosyć późno weszła w nową erę motoryzacji. Natomiast odzwierciedleniem tego wejścia jest historia samego 5008. W 2016 roku producent przedstawił nową generację modelu – już nie minivana, a pięknego SUV-a segmentu D. Peugeot wszedł w tę erę późno, jednak niezwykle skutecznie.

Porównywanie tutaj drugiej generacji do jej poprzedniego wcielenia nie ma większego sensu. To jakościowa i wizualna deklasacja, która nie pozostawia żadnego pola do dyskusji. Nowe 5008, które trafiło do produkcji w 2017 roku, zachwycało swoim wyglądem i do dzisiaj może wydawać się konstrukcją jak najbardziej aktualną. Samochód był duży, wygodny, świetnie wyposażony i maksymalnie bezpieczny. Potrafił pomieścić 7 osób i miał spory bagażnik. Już samo to sprawia, że dla wielu osób będzie dziś znakomitym wyborem.
Ile dziś kosztuje?
Peugeot 5008 cieszy się dziś w Polsce świetnymi opiniami i ocenami – przewyższającymi średnią dla segmentu SUV. Początkowo samochód był oferowany z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.2 do 1.6 i mocy od 130 do 180 koni mechanicznych oraz dieslami o pojemności od 1.5 do 2.0 i mocy od 100 do 180 koni. Przy okazji jednego z faceliftingów pojawiła się też wersja hybrydowa, natomiast zdecydowana większość 5008, które widujemy dziś na drogach, to benzyniak lub diesel. Spalanie w przypadku tego pierwszego rodzaju silników wynosi ok. 7,5 litra, zaś w przypadku drugiego ok. 6 litrów.

Ceny używanych egzemplarzy Peugeota 5008 rozpoczynają się dziś już w okolicach 50 tysięcy złotych. Wydaje się, że to świetna cena za jakościowego SUV-a zbierającego znakomite opinie i oceny. I należy tutaj podkreślić, ze właśnie w okolicach 50 tysięcy złotych znajdziemy tu auta z roczników 2018, a nawet 2019 – w dodatku również takie z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów. Nic więc dziwnego w tym, że Polacy tak bardzo interesują się tym modelem.
Zdjęcia: Peugeot / Stellantis