Na Półwyspie Iberyjskim najistotniejszym rynkiem samochodowym jest oczywiście Hiszpania. Jednak w Portugalii także kupuje się sporo nowych samochodów. Z danych ACAP wynika, że od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam 171 566 aut z salonu. To wzrost o 8,7 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Tylko zeszły miesiąc pozwolił dopisać do bazy 17 001 nowych aut, czyli o 12,9 proc. więcej niż we wrześniu 2024 r.
Francuskim SUV-em podbili rynek małych samochodów
O ile w Portugalii wielkimi hitami są auta subkompaktowe, o tyle nowy Peugeot 2008 stanowi wyjątek. Francuskim SUV-em zachwycają się tam tak bardzo, że w tym roku nic nie sprzedaje się lepiej. Po trzech kwartałach ten model ma 6 271 rejestracji, czyli o 13,5 proc. więcej niż rok temu. Wiceliderem jest Renault Clio (5 487 szt.), a podium uzupełnia ubiegłoroczny bestseller, Dacia Sandero (5 151 szt.).

Najbliżej do podium ma Citroen C3 (4 709 szt.), a drugiego SUV-a w rankingu trzeba szukać dopiero na piątej pozycji. Jest nim Dacia Duster (4 536 szt.), wyprzedzająca Peugeota 208 (4 040 szt.). Po wygranym wrześniu na siódme miejsce wskoczyła Tesla Model 3 (3 531 szt.). Jednak elektrykowi ciężko będzie powtórzyć 3. miejsce z zeszłego roku, bo sprzedaż spadła o ponad 30 proc. Top 10 uzupełniają Renault Captur (3 337 szt.), Peugeot 308 (3 255 szt.) i Nissan Juke (2 998 szt.).
Peugeot odjechał rywalom
Patrząc na liczbę modeli w czołowej dziesiątce, nie będzie zaskoczeniem fakt, że to Peugeot (17 345 szt.) jest liderem rynku wśród marek. O drugie miejsce rywalizują Mercedes (13 638 szt.) z Dacią (13 222 szt.). W walce o podium będzie liczyć się także Renault (12 222 szt.) i być może BMW (10 972 szt.). Blisko progu 10 tys. rejestracji jest tam Volkswagen (9 977 szt.), wyprzedzający Toyotę (9 046 szt.). W czołówce są też Citroen (7 849 szt.), Kia (6 329 szt.) oraz Nissan (6 269 szt.).