W salonach Volkswagena ten duży SUV ze spalaniem 2,2 l dostał zniżkę ponad 100 tys. zł. Hybryda plug-in tańsza od diesla

Zniżki przekraczające 100 tys. zł to nie jest codzienność u dealerów Volkswagena. Jednak obecnie ich flagowy SUV otrzymał właśnie tak duży rabat. Co ciekawe, obowiązuje on na oszczędne hybrydy plug-in, które po rabacie są tańsze od wersji z silnikami Diesla.

Volkswagen Touareg R eHybrid
Podaj dalej

Jak „tanio” można kupić Volkswagena Touarega w hybrydzie plug-in?

Volkswagen Touareg to nie jest SUV dla biedaków, ale jeśli go kupować, to właśnie teraz. Wariant z 3-litrowym silnikiem V6 TFSI w układzie eHybrid jest przeceniony o ponad 100 tys. zł. To bardzo atrakcyjna wersja, która według homologacji zużywa 2,2-2,6 l benzyny na 100 km. To wszystko przy mocy 340 KM przekazywanej przez 8-stopniową, automatyczną skrzynię Tiptronic na wszystkie 4 koła.

Volkswagen Touareg R eHybrid
Volkswagen Touareg R eHybrid. // fot. materiały prasowe

Podstawowy wariant Elegance u dealerów Volkswagena nie kosztuje już 412 190 zł, a „jedynie” 305 990 zł. To sprawia, że drożej wyjdzie wersja z dieslem (3.06 V6 TDI 231 KM), która nawet na przecenach kosztuje od 309 490 zł. Najbardziej agresywny rabat zastosowano na flagowego Volkswagena Touarega R, bo tu zniżka wynosi ponad 118 tys. zł. Zamiast standardowej ceny 453 590 zł, nabywcy mogą zapłacić „tylko” 335 190 zł.

Nic nie dzieje się bez przyczyny

Jak to możliwe, że Volkswagen zdecydował się na aż tak duże rabaty? Nie ma w tym przypadku. Niemiecka marka pragnie jak najszybciej sprzedać wyprodukowane egzemplarze. Najlepiej przed końcem tego roku, bo od 1 stycznia 2026 r. w życie wchodzi ważna unijna regulacja. Utrudni ona funkcjonowanie producentom, bo normy emisji spalin będą mierzone już dla wszystkich aut według standardu Euro 6e-bis.

Volkswagen Touareg R eHybrid
fot. materiały prasowe

Jest to szczególnie kłopotliwe dla hybryd plug-in, które w homologacjach mają bardzo niską emisję i spalanie. Wynikało to z dystansu testowego 800 km, gdzie bateria pozwalała na osiąganie zużycia nawet 1 l/100 km. Jednak w Euro 6e-bis dystans testowy to 2 200 km, co urealni spalanie PHEV-ów. Ich emisja CO2 może być ponad 2 razy wyższa, co z kolei zawyży średnią, według której wyliczane są ewentualne kary.

Tymczasem koncern Volkswagena sprzedaje najwięcej aut w Europie, z czego najwięcej spalinowych. Uderzenie w modele PHEV może sprawić, że niemiecki producent będzie musiał płacić wyższe kary lub kupować tzw. kredyty emisyjne od producentów spełniających normy.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również