Dacia odświeża swoją gamę

W segmencie budżetowym Grupy Renault wiele się dzieje. Prosta gama modeli Dacii, obejmująca hatchbacka Sandero, crossovera Sandero Stepway, sedana Logan i Joggera kombi, przeszła właśnie gruntowny lifting. Zmiany przynoszą bardziej wyrazisty styl, nowocześniejsze technologie i nowe układy napędowe. Choć samochody cały czas pozostają wierne swoim budżetowym korzeniom.
Dacia wprowadziła na rynek modele Sandero i Logan w obecnej generacji w 2020 roku, a Joggera rok później. W 2022 roku pojawiło się zupełnie nowe logo, a w 2024 kilka bardziej inteligentnych systemów bezpieczeństwa. Teraz jednak rumuński producent wykonał koleje krok. Rezultatem jest nieco bardziej wyrafinowana wersja tego samego, niedrogiego przepisu, który od lat przewyższa sprzedażą wielu bardziej efektownych rywali.
Zmiany widać już gołym okiem

Wizualnie nowe odświeżone modele wyglądają znajomo, ale już gołym okiem możemy zobaczyć przeprojektowane diody LED, grilla, czy zderzaki. Wszystko to przyczynia się do bardziej nowoczesnego wyglądu. Poprzednie światła do jazdy dziennej w kształcie litery Y są teraz zastąpione bardziej smukłym motywem, który znajduje odzwierciedlenie w przezroczystych, przyciemnianych tylnych światłach.
Smuklejszy przedni grill otrzymał nowe wloty powietrza w zderzaku. Sprawiają, że Sandero, czy Logan, wyglądają dużo bardziej atrakcyjnie. Sandero Stepway i Jogger wyróżniają się osłonami podwozia, czy dodatkowymi plastikowymi osłonami. Wreszcie, pojawiły się także nowe wzory felg aluminiowych, a także dwa nowe kolory nadwozia: Amber Yellow i Sandstone.
We wnętrzu znajdziemy większy, 10-calowy ekran multimediów dostępny w wyższych wersjach wyposażenia. Wersje pdostawoge oferują uchwyt na smartfon, który działa zaskakująco dobrze. 7-calowy zestaw wskaźników ma nową grafikę, a nowa kierownica wydaje się być bardziej masywna.

Dacia stawia na bezpieczeństwo i nowe silniki
Wszystkie modele po liftingu otrzymają nowe systemy wspomagające kierowcę, co jest niejako wymogiem najnowszych norm. Znajdziemy więc ulepszony automatyczny system hamowania awaryjnego, czy system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy. Opcjonalny pakiet dodaje też automatyczne reflektory, kamerę z wieloma widokami, czy elektrycznie składane lusterka.
Choć Sandero, Logan i Jogger nadal korzystają z platformy CMF-B, znajdziemy kilka zmian w układach napędowych. Jednakże, najważniejszą nowością jest pojawienie się hybrydowego układu napędowego 155, zapożyczonego z SUV-ów Duster i Bigster. Łączy on 1,8-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,4 kWh.