Szwajcaria to dość niewielki rynek samochodowy, choć całkiem bogaty. Z danych Auto Suisse wynika, że od stycznia do sierpnia 2025 r. kupiono tam prawie 150 tys. nowych samochodów. 148 898 rejestracji oznacza spadek o 4,3 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednak sierpień ze 16 136 rejestracjami był całkiem udany, bo na 1,3-procentowym plusie.
SUV-y pokonane przez VW Polo
Nieoczekiwanym hitem zeszłego miesiąca był Volkswagen Polo (343 szt.). Ten hatchback segmentu B z 1 374 rejestracjami po 8 miesiącach zajmuje dopiero 24. miejsce w rankingu. To niespodzianka, bo na tym rynku królują SUV-y. Obecnie w wyścigu po miano bestsellera prowadzi inny Volkswagen – Tiguan (2 934 szt.). Jego głównymi rywalami są Mercedes GLC (2 781 szt.) oraz ubiegłoroczny bestseller, Tesla Model Y (2 738 szt.). Rejestracje tego ostatniego spadły aż o 40,1 proc.

Najmniej do podium traci Skoda Kodiaq (2 454 szt.) i najpopularniejszy tam kompakt, Volkswagen Golf (2 364 szt.). Po udanym sierpniu (2. miejsce) do Top 5 zbliżyło się BMW X1 (2 264 szt.), które wyprzedziło w rankingu Skodę Karoq (2 221 szt.). Ze spadkiem rejestracji o 17,4 proc. mierzy się tam Audi Q3 (2 163 szt.). Dogania je już Toyota Yaris (2 138 szt.), która wyprzedziła Skodę Octavię (2 106 szt.). Ten ostatni model zaliczył bolesny spadek z drugiej lokaty, bo względem zeszłego roku ubyła prawie połowa (-47,6 proc.) rejestracji.
Zacięta walka o zwycięstwo
Liderem szwajcarskiego rynku wśród marek jest Volkswagen (15 536 szt.). Jednak o pierwsze miejsce mogą powalczyć też BMW (14 326 szt.) i Skoda (13 549 szt.). Blisko podium jest Mercedes (11 863 szt.) oraz Audi (10 955 szt.). W innej lidze są już jednak Toyota (7 512 szt.) czy Renault (6 186 szt.). Do Top 10 kwalifikują się jeszcze Hyundai (5 980 szt.), Dacia (5 526 szt.) i Volvo (5 271 szt.).