Czy ten Ford to auto idealne?
Ford Fiesta siódmej generacji został zaprezentowany w marcu 2008 roku. Porównując ten samochód z poprzednimi wcieleniami, mieliśmy tutaj potężną rewolucję. Design był zupełnie inny – bardziej agresywny, nowoczesny i dynamiczny. Fiesta Mk7 wprowadziła model w zupełnie inną motoryzacyjną erę. Nie tylko pod względem linii nadwozia, ale też wyposażenia wnętrza, czy odświeżonej gamy silnikowej. Na wielu rynkach, m.in. w Wielkiej Brytanii, samochód stał się absolutnym hitem i seryjnie bił rekordy, do których konkurencji było daleko.

W sercach wielu osób Ford Fiesta siódmej generacji zawsze będzie miał wyjątkowe miejsce. Każdy, kto interesuje się rajdami samochodowymi, zawsze będzie cenił Fiestę Mk7. To właśnie ten model wprowadził Forda w regulacje m.in. S2000, RRC, R5, czy R2 i to on był samochodem najwyższej kategorii WRC. Ceniony był m.in. za niezwykle precyzyjne prowadzenie. Zawodnicy mieli wówczas taką opinię, że to najlepiej i najłatwiej prowadzący się samochód w stawce. Sto procent przyjemności, niesamowite osiągi i walka o najwyższe cele – Fiesta była przełomowym modelem.
Wersja cywilna też okazała się hitem
Wnętrze cywilnej Fiesty Mk7 było futurystyczne, dobrze wyposażone i wykończone z użyciem jakościowych materiałów. Samochód nie tylko miał atrakcyjny design, ale był też wygodny i komfortowy. Podobnie jak w wersji rajdowej, doceniano go za kapitalne prowadzenie, na co wpływała waga, precyzyjny układ kierowniczy, ale też świetne zawieszenie i hamulce. Jakby tego było mało, odświeżono też gamę silnikową. Pojawiły się jednostki EcoBoost i Duratec. Pojemności oscylowały od 1.0 do 1.6 a moc od 65 do nawet 200 koni mechanicznych w wersji ST. Natomiast nie trzeba było Fiesty ST do dynamicznej jazdy – nawet 1-litrowy EcoBoost potrafił generować 140 koni. Jak na takie auto, to już całkiem sporo.

Dziś Ford Fiesta siódmej generacji ma już swoje lata, ale nadal jest wielkim hitem. Wciąż świetnie sobie radzi na rynku aut używanych – uznawany jest za świetny samochód do miasta, choć oczywiście miewa swoje wady. Zawsze warto tutaj zwrócić uwagę na stan rozrządu a w dieslach na DPF, przewody paliwowe i turbosprężarkę. Po odpowiednim sprawdzeniu Fiesta może się jednak okazać bardzo dobrym wyborem. Jej ceny startują dziś na pułapie 5 tysięcy złotych. Cenione wersje benzynowe pojawiają się w okolicach 8 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Ford