Ford, który rozkochał w sobie Polaków
Pierwszy Ford Fiesta został zaprezentowany w czerwcu 1976 roku. Kilka pierwszych generacji można już z pełną odpowiedzialnością określić motoryzacyjną prehistorią. Sytuacja na rynku i sama pozycja Fiesty zaczęła zmieniać się w 2008 roku. Nowe wcielenie hatchbacka wyraźnie przedefiniowało kierunek, w którym Ford chce podążać. Jeszcze większy szok – nie tylko wizualny – wywołała Fiesta Mk8, która zadebiutowała na rynku w 2017 roku. Samochód został kompletnie przeprojektowany a Polacy szybko zaczęli ustawiać się po niego w kolejkach.

Fiesta Mk8 cieszy się dziś na portalu „Autocentrum” znakomitą średnią oceną na poziomie 4,6 na 5. Samochód ten zyskał powszechne uznanie a ci, którzy się na niego decydowali, nie żałowali swojego wyboru. Nowoczesny wygląd to jedno, natomiast nowa Fiesta była też komfortowa i bogato wyposażona. Zadbano o wszelkiego rodzaju nowoczesne technologie i systemy, które ułatwiały i uprzyjemniały podróże. Podkreśla się też kwestię wysokiego poziomu bezpieczeństwa, na co wskazują chociażby wyniki testów Euro NCAP.
Fiesta szybko okazała się znakomitym wyborem
Silniki miały tu opinię trwałych, dynamicznych, ale jednocześnie oszczędnych. Do wyboru były jednostki benzynowe oraz diesle o różnych pojemnościach – od 1.0 do 1.6 litra. Były wersje słabsze – z mocą zdecydowanie poniżej 100 koni mechanicznych, ale były też mocniejsze, na czele z 200-konną wersją ST. Kierowcy podkreślali, że Ford Fiesta Mk8 świetnie się prowadzi a wśród głównych zalet wymienia się jeszcze dobre skrzynie biegów. A to wciąż nic, bo na wyobraźnię działała jeszcze ogromna sieć serwisów i niemal nieograniczony dostęp do części, które nie były drogie.

Fiesta ósmej generacji jest pewnego rodzaju kompromisem. Jest ładna, nowoczesna, ma szeroką gamę dynamicznych i oszczędnych silników. Jest komfortowa, dobrze wyposażona i rozwinięta pod względem technologicznym. Oczywiście daleko jej do luksusu i najbardziej jakościowych materiałów, ale… dla wielu osób nie ma to żadnego znaczenia. Tak samo, jak wiele osób nie potrzebuje potężnych silników, bo w mieście tak czy inaczej nie wykorzystają tej mocy. Fiesta to dobry wybór dla kogoś, kto szuka niezbyt dużego, miejskiego auta. Szczególnie, kiedy weźmiemy pod uwagę cenę. Rocznik 2018 kupimy dziś już w okolicach 25 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Ford