Dlaczego to Audi to dziś taki hit?
Audi to marka, która w Polsce cieszy się znakomitą renomą. Niemiecki producent pracował na nią latami, oferując bardzo solidne i jakościowe samochody. Przeglądając dziś stronę internetową producenta, widzimy modele absolutnie zjawiskowe – cuda techniki z najwyższej półki, łączące luksus, jakość i sportowe osiągi. Natomiast dla wielu osób nawet bardziej istotne będzie to, co można znaleźć na portalach z autami używanymi. Tam auta marki z Ingolstadt dostępne są w znakomitych cenach, jednocześnie nadal oferując wysoki poziom.

Model A3 to jedna z absolutnych legend koncernu. Samochód po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1996 roku. Z kolei w 2003 roku pojawiła się druga generacja, oznaczana jako 8P. Była ona rozwijana przez 10 lat i poddawana w tym czasie liftingowi. Zdumiewające jest to, w jaki sposób Audi już wtedy projektowało swoje samochody. Choć od momentu premiery drugiej generacji A3 minęły 22 lata, widać w tym samochodzie pewne motoryzacyjne standardy, które utrzymują się do dzisiaj. Szczególnie w wersji po liftingu, która na tle konkurencji wygląda wówczas jak samochód z innej epoki. Natomiast przecież na samym wyglądzie zalety A3 się nie kończą.
Jakie ma zalety?
Legendarny hatchback segmentu C właśnie w wariancie 8P do dziś bije rekordy popularności. To właśnie druga generacja jest tą, którą najliczniej spotkamy np. na portalu „Otomoto”. Mamy tutaj bowiem do czynienia z samochodem klasy premium. Praktycznym, znakomicie wykończonym z użyciem jakościowych materiałów, przede wszystkim prestiżowym. Audi A3 to komfort, wygoda, bardzo dobre wyposażenie, solidność i precyzyjne prowadzenie. To też gama bardzo dobrych, trwałych, ale jednocześnie oszczędnych silników. Wielu osobom nie potrzeba niczego więcej. Nawet biorąc pod uwagę fakt, że ten samochód był produkowany ponad dekadę temu, wciąż ma swoich fanów i wciąż jest na rynku atrakcyjną opcją.

Audi A3 zazwyczaj nie ma problemu z korozją, natomiast warto zwrócić uwagę na coś innego. Dobrze jest przeprowadzić wywiad odnośnie rozrządu, czy ewentualnego nadprogramowego zużycia oleju. W dieslach pojawiały się też problemy z głowicami i pompowtryskiwaczami. Znajdziemy dziś oczywiście ten samochód w cenie 3, czy 4 tysięcy złotych. Natomiast te egzemplarze bardziej zadbane, z mniejszym przebiegiem i sprawdzoną historią, to już okolice 8 tysięcy. To wciąż niewiele jak za samochód, który w pewnym momencie zawładnął polskimi drogami. I nawet dzisiaj może mieć swoje zastosowanie. Na przykład jako komfortowe, sprawdzone i oszczędne auto na dojazdy do pracy.
Zdjęcia: Audi AG