Nawet dziś ta Skoda to dobry wybór
Pierwsza generacja modelu Skoda Fabia pojawiła się na rynku w 1999 roku jako budżetowa opcja w segmencie B. Samochód razu przypadł wielu osobom do gustu. Chociażby ze względu na to, że był trwały, solidny, miał szeroką gamę silnikową i był dostępny w wariantach sedan, hatchback oraz kombi. W 2007 roku na targach w Genewie zaprezentowano drugą generację czeskiego klasyka. Wyglądała już bardziej nowocześnie i chociaż wersja sedan zniknęła, utrzymały się dwie pozostałe, czyli kombi oraz hatchback. Pomimo faktu, że od tego okresu minęło już wiele lat, druga generacja Skody Fabii wciąż cieszy się sporą popularnością.

Podczas produkcji z taśmy zjechało przeszło 1,7 miliona egzemplarzy tego modelu. To wprost mówi nam, jak ogromną popularnością cieszyła się Skoda Fabia drugiej generacji. Oczywiście samochód wyraźnie się zmienił względem poprzedniczki. Zwrócono większą uwagę na system multimedialny, pojawiły się też aktualne systemy bezpieczeństwa. Zresztą – w tamtym okresie Fabia była określana jako jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie. Nie jest to przypadkiem, bowiem inżynierowie czeskiego producenta przywiązywali do tego sporą uwagę.
Dlaczego warto dziś kupić Fabię?
Nawet pomimo niewielkich rozmiarów, użytkownicy doceniają przestronne wnętrze. Samochodem podróżuje się komfortowo a przestrzeń w bagażniku to coś, co często wyróżnia Fabię na tle konkurencji. Nie wspominając nawet w tym kontekście o wersji kombi, która jest niezwykle praktyczna i cieszy się znakomitymi opiniami do dzisiaj. Do wyboru była cała masa silników benzynowych i diesli o pojemności od 1.2 do 1.9 litra. Były tu popularne TSI, MPI, ale też wysokoprężne TDI. W większości przypadków mowa o mocy w okolicach 100 koni mechanicznych, lub nawet mniejszej. Nie stanowi to jednak problemu, bo samochód jest jednocześnie oszczędny.
Fabia ma opinię samochodu niezawodnego i bezawaryjnego. Zwracają na to uwagę np. użytkownicy portalu „Autocentrum”, którzy wymieniają to jako jedną z podstawowych zalet. Oczywiście każdy samochód używany przez zakupem należy odpowiednio sprawdzić i przebadać. W przypadku Skody Fabii drugiej generacji w konkretnych silnikach pojawiały się pewne problemy z rozrządem, więc warto zainteresować się tym tematem przed ewentualnym zakupem. To nie jest najnowszy samochód, więc może mieć swoje bolączki. Weźmy jednak pod uwagę fakt, że dziś ceny najtańszych egzemplarzy rozpoczynają się już w okolicach 4 tysięcy złotych. To nawet bardziej imponujące kiedy podkreślimy, że mowa przecież o autach z rocznika 2008, 2009, a nawet 2010.
Zdjęcia: Skoda