Fiat z polskiej fabryki albo nowa Toyota. To w Polsce coraz ciekawsza opcja wobec bestsellera segmentu

Na rynku samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony w Polsce może wkrótce dojść do obalenia dominacji Renault. Choć ich model Master nadal jest pierwszy w rankingu, to coraz mniejszą stratę ma Fiat produkowany w naszym kraju. Imponująco rośnie też nowa, dostawcza Toyota, dzięki której japońska marka jest już liderem wśród marek.

Fiat Ducato
Podaj dalej

Najnowsze dane Samaru wskazują, że rynek nowych, lekkich samochodów dostawczych w Polsce nieco się skurczył. Od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano ich bowiem 10 438 szt. To spadek o 9,01 proc. względem pierwszych 7 miesięcy 2024 r. Skąd ten spadek? Wpływ na to ma m.in. wyraźnie słabsza forma dominatora rynku.

Renault Master
Renault Master. // fot. materiały prasowe

Jeśli nie bestseller, to Fiat z Polski

Chodzi o Renault Master, które nadal zdecydowanie prowadzi w rankingu modelowym. Jednak 3 917 rejestracji w 7 miesięcy to wynik gorszy o prawie 30 procent (-29,31 proc.). Udział bestsellera spadł do 10,14 proc. Najpopularniejszą alternatywą jest produkowany w Polsce Fiat Ducato. Dostawczego Fiata rejestrowano już 2 766 razy i mimo lekkiego spadku (-2,74 proc.), strata do lidera nie jest kolosalna.

Fiat Ducato
Fiat Ducato. // fot. materiały prasowe

Do gry o tron włącza się też Toyota Proace City. Z 2 480 rejestracjami jest już na podium, poprawiając swój 7-miesięczny rezultat o 11,66 proc. Jej udział wzrósł do 6,42 proc., a na podium wskoczyła kosztem Iveco Daily (2 389 szt.). Ten model zjechał z rejestracjami podobnie jak Renault, bo o 26,63 proc. W czołowej piątce jest też podstawowy Ford Transit (2 304 szt.). W jego przypadku sprzedaż wzrosła o 16,07 proc., a udział zbliża się do szóstki z przodu (5,96 proc.).

Toyota Proace City
Toyota Proace City. // fot. materiały prasowe

Toyota przejmuję kontrolę

Słabsza forma Renault ma już swoje konsekwencje w rankingu marek. To zestawienie po lipcu otwiera Toyota z liczbą 6 595 rejestracji. To rezultat lepszy o 60,62 proc. niż w zeszłym roku. Co ciekawe, francuskiej marki próżno szukać nawet na drugim miejscu. Wiceliderem jest bowiem Ford (6 298 szt.), który także będzie walczyć o koronę segmentu. Renault utrzymuje się oczywiście na podium (5 797 szt.), choć po 21-procentowym udziale w rynku nie ma już śladu (teraz 15 proc.). O czwarte miejsce pojedynkują się Volkswagen (4 152 szt.) i Fiat (3 915 szt.).

Ford Transit
Ford Transit. // fot. materiały prasowe
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również