Hyundai szykuje się do odsłonięcia nowej generacji Tucsona
Hyundai rozpoczął już testy na drogach publicznych, choć spodziewamy się, że SUV nie trafi do sprzedaży wcześniej niż w połowie przyszłego roku. Zdjęcia szpiegowskie ujawniają, że samochód swoim wyglądem będzie nawiązywał do nowego, surowego języka designu marki o nazwie „Art of Steel”. Znamy go m. in. z takich modeli jak Santa Fe, czy wodorowego Nexo.

Choć oba modele podzielają wspólną filozofię designu, mają też swoje własne, unikalne cechy. Podkreślał to już wcześniej szef designu marki Hyundai, Simon Loasby. Jego zdaniem kluczem było stworzenie gamy przypominającej figury szachowe, a nie rosyjskie matrioszki.
Tucson w wersji testowej jest dość mocno zamaskowany. Mimo to, widzimy, że nowa generacja będzie miała dłuższą maskę, bardziej masywne nadkola, czy ogólnie bardziej wyprostowaną sylwetkę. Zmiana z czwartej na piątą generację ma odzwierciedlać zmiany w modelu Nexo. Loasby przyznał, że model ten ma charakter znacznie bardziej „SUV-owy i nastawiony na możliwości”.
Opisując zmiany w nowym modelu, Loasby powiedział: – Świadomie chcieliśmy zwiększyć możliwości i charakter SUV-a. Praktycznie każdy region świata stał się bardziej komfortowy w tym segmencie i klienci chcą, aby pozycja siedząca była wyższa.
Se descubre el plan de @HyundaiEsp para el nuevo Tucson, la quinta generación llega en 2026 y promete una revoluciónhttps://t.co/URHTV1Dmh6
— Motor.es (@motorpuntoes) August 13, 2025
Nowy design i jeszcze lepsze wnętrze
Nowy kształt Tucsona prawdopodobnie przełoży się także na większą przestrzeń we wnętrzu. Hyundai może powiększyć nawet obecny, ogromny bagażnik, który już dziś ma pojemność 620 litrów. SUV otrzyma także wnętrze nowej generacji. O nim opowiadał Luc Donckerwolke, szef ds. projektowania w Hyundai Group.
Możemy spodziewać się nieco mniejszego wyświetlacza systemu informacyjno-rozrywkowego i prostszego oprogramowania. Hyundai nie wyklucza pojawienia się większej liczby fizycznych przycisków, co pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo i komfort użytkowania.

Według nieoficjalnych informacji, opcje układu napędowego będą takie same jak w Santa Fe. Hyundai może zdecydować się więc na hybrydowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 212 KM (z napędem na przód lub na wszystkie cztery koła). Dostępna będzie także hybryda plug-in o mocy 250 KM. Tucson to kluczowy model dla Hyundaia, który cały czas dąży do rozwoju w Europie. SUV był głównym katalizatorem do przejęcia sprzedaży uznanych marek takich jak Volkswagen, czy Skoda. W zeszłym roku na całym świecie zanotowano ponad 600 000 nowych rejestracji Tucsona.