Jeśli nie Kia i Nissan, to SUV Renault będzie dobry na co dzień i na wakacje
Dzisiejszy rynek nie wymaga, by napęd hybrydowy nosił znaczek Toyoty. Dziś zdecydowana większość producentów uwzględnia w swoich ofertach silniki z etykietą eko z funkcją automatycznego ładowania.
Nowoczesny i efektowny SUV Renault Austral też sięga po nowoczesny typ mechaniki i dokłada do tego atrakcyjny design oraz zaawansowane technologicznie, komfortowe wnętrze. Wysoka efektywność energetyczna dzięki układowi hybrydowemu E-Tech pozwala cieszyć się zużyciem paliwa na poziomie 4,6 – 4,8 l/100 km. Właśnie takie propozycje dla kierowców poruszających się w obszarach miejskich i pomiędzy miastami są szczególnie interesujące. Jeśli cena jest problemem, to Renault proponuje nowego Austral z technologią miękkiej hybrydy 12 V. Taki SUV o mocy 160 KM w konfiguracji z automatyczną skrzynią biegów zużyje w cyklu mieszanym 6,2 – 6,5 l paliwa na 100 km.
Rywal m.in. Kia Sportage i Toyoty Corolla Cross to bardzo wszechstronna opcja, która oprócz atrakcyjnych napędów kusi pojemnym bagażnikiem. W zależności od wariantu mechanicznego oraz tego, czy zdecydujemy się na przesuwną kanapę, oferuje od 527 l do 555 l przestrzeni bez składania kanapy. Maksymalna pojemność może odpowiednio wzrosnąć do 1761 l. Oprócz cennika to mocny atut francuskiego SUV-a, który stawia go w gronie najlepszych ofert dla rodzin. Spójrzmy zatem na relację ceny i wyposażenia tego modelu walczącego o topową pozycję w modnym segmencie.

Renault Austral to jeden z najlepszych niedrogich SUV-ów
Nowy Austral to SUV, który poszedł mocno do przodu pod względem wzornictwa i technologii. Przy obecnych ofertach okazuje się być lepszą opcją w stosunku do licznych rywali. Cennik uwzględnia trzy poziomy wyposażenia: Evolution, Techno i esprit Alpine. Najtańszy wariant z technologią mild hybrid to wydatek 139 900 zł. Tyle zapłacimy za SUV-a o mocy 160 KM, który dzięki dodatkowej energii z akumulatora 12 V otrzymuje wsparcie podczas przyspieszania. W efekcie pozwala na bardziej dynamiczną jazdę bez rezygnacji z obniżenia zużycia paliwa.
Hybrydowy Austral o mocy maksymalnej 200 KM to wydatek 152 900 zł. Korzysta z atutów inteligentnej automatycznej skrzyni multi-mode i porusza się w ciszy do prędkości 130 km/h. Akumulator SUV-a ładuje się samoczynnie podczas zwalniania i hamowania.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to Renault Austral wyjeżdża z salonu na 18’calowych felgach aluminiowych, wyposażony w system multimedialny openR link uwzględniający nawigację Google w czasie rzeczywistym, asystenta Google, sklep Play z aplikacjami oraz system Arkamys z 6 głośnikami. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji m.in.:
– światła przednie full LED Pure vision,
– lusterko wewnętrzne dzień/noc,
– elektryczne i składane podgrzewane lusterka,
– dwustrefową automatyczną klimatyzację z nawiewami dla drugiego rzędu siedzeń,
– podgrzewane fotele z przodu,
– czujniki parkowania (przód i tył) oraz kamerę cofania.
Renault nie poskąpiło nowemu Austral także szeregu systemów bezpieczeństwa i wspomagania jazdy. Dostępny za dopłatą system 4Control advanced z 4 kołami skrętnymi poprawia zwrotność i stabilność francuskiego modelu. Przestronne wnętrze zapewniające komfort podróżowania dla wszystkich pasażerów i oszczędny napęd E-Tech pozwalają przyjemnie pokonać bez tankowania nawet 1100 km.

Podsumowanie
Nie ma wątpliwości, że relacja ceny i wyposażenia jest wystarczająco przekonująca, by wielu uznało Renault Austral za bardziej wszechstronną opcję. Zwłaszcza że generuje oszczędności bez konieczności ładowania z wtyczki.
Francuski producent proponuje elastyczne formy finansowania zakupu tego modelu, które zawierają cały pakiet usług i nie wymagają wpłaty własnej. W efekcie można dopasować odpowiedni dla siebie produkt i dodatkowo skorzystać z rabatu. Wystarczy określić swój budżet i sprawdzić dostępne egzemplarze u dealerów, aby znaleźć najlepszą dla siebie wersję.


Powyższa publikacja stanowi subiektywną ocenę oferty Renault Austral i nie nosi znamion płatnej reklamy powstałej na zlecenie producenta.