Najnowsze dane ACAP potwierdzają, że portugalski rynek motoryzacyjny zaczyna przyspieszać. Od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano już 141 575 samochodów. To o 8,1 proc. więcej niż w 7 miesięcy 2024 r. Na zwyżkową formę tego rynku istotny wpływ miał zeszły miesiąc. W lipcu dokonano 17 549 rejestracji, co względem ubiegłorocznego lipca jest poprawą aż o 20,6 proc.

Peugeot z polskim silnikiem przejmuje prowadzenie
W tym roku Portugalia ma nowego faworyta na rynku nowych samochodów. Prowadzenie w rankingu modelowym objął bowiem Peugeot 2008, którego w Polsce można kupić nawet za 100 tys. zł. W 7 miesięcy Portugalczycy zarejestrowali 5 438 egzemplarzy, co stanowi poprawę o 16,6 proc. Lipiec był dla tego modelu kolejnym wygranym miesiącem, do czego wystarczyło mu 666 rejestracji.

Wiceliderem portugalskiego rynku jest teraz Renault Clio (4 753 szt.). Wraz z nim na podium awansował też Citroen C3 (4 179 szt.). Ten ostatni w wersji spalinowej i hybrydowej także ma jednostkę napędową montowaną w Tychach. Poza czołową trójką znalazł się bestseller 2024 r., czyli Dacia Sandero (4 146 szt.). Do Top 5 wskoczyła za to Dacia Duster (3 819 szt.), która ma tam dwukrotnie większą sprzedaż.

Mniejszy brat lidera rankingu, Peugeot 208 (3 546 szt.) spadł na szóstą lokatę. Nadal ma jednak zapas nad Renault Captur (2 965 szt.) i Teslą Model 3 (2 731 szt.). Za najpopularniejszym elektrykiem w Portugalii sklasyfikowano Nissana Juke’a (2 708 szt.) oraz Peugeota 308 (2 667 szt.). O wejście do pierwszej dziesiątki walczą w tym roku Opel Corsa (2 436 szt.), Mercedes Klasa A (2 372 szt.) i Toyota Yaris Cross (2 292 szt.).

Francuskie i niemieckie salony najbardziej lubiane
Trzy modele spod znaku lwa w pierwszej dziesiątce jasno sugerują, że to Peugeot (14 796 szt.) jest liderem rynku w Portugalii. Po 7 miesiącach pewnie wyprzedza walczących o drugą lokatę Mercedesa (10 919 szt.) i Dacię (10 753 szt.). O krok od podium jest też Renault (10 391 szt.). Za francuskim producentem w rankingu widać BMW (8 694 szt.) oraz Volkswagena (8 318 szt.). W Portugalii Toyota (7 407 szt.) jest dopiero siódma i wyprzedza Citroena (6 746 szt.), Kię (5 412 szt.) oraz Nissana (5 297 szt.).