Jak wielkim rynkiem samochodowym jest Brazylia?
Choć Fiata próżno szukać na tak gigantycznych rynkach jak Chiny czy USA, to jest on hitem zwłaszcza w Ameryce Południowej. Okazuje się, że włoskiego producenta cenią sobie zwłaszcza Brazylijczycy. To kluczowy rynek, bo największy w regionie. Tylko w tym roku zarejestrowano tam 1 361 494 samochody, czyli o 4,4 proc. więcej niż rok temu o tej porze.

Liderem rynku jest właśnie Fiat, który ma aż 21,4 udziału w sprzedażowym torcie. Wynik po 7 miesiącach to 292 023 rejestracje, czyli o 7,7 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Wówczas udało się przekroczyć próg pół miliona aut (513 616 szt.), co było prawie 3 razy lepszym wynikiem niż we Włoszech (184 495 szt.). W Brazylii do Fiata najmniej traci Volkswagen, ale 228 159 rejestracji jeszcze nie pozwala na nawiązanie walki. W czołowej trójce jest jeszcze Chevrolet (144 201 szt.).
Rywalizacja Fiata z Volkswagenem
Najpopularniejszym modelem w Brazylii wcale nie jest SUV. Tam największe wzięcie ma pickup Fiata, czyli model Strada (75 598 szt.). Wiceliderem jest Volkswagen Polo (70 157 szt.), który minimalnie wygrał rywalizację w samym lipcu. Pojedynek Fiata z Volkswagenem toczy się także o najniższy stopień podium. Na ten moment wygrywa go Fiat Argo (54 435 szt.), ale Volkswagen T-Cross (53 554 szt.) jest tuż za nim.

O miejsce w czołowej piątce rywalizują z kolei Hyundai HB20 (42 394 szt.), Chevrolet Onix (42 083 szt.) i Fiat Mobi (41 330 szt.). Do Top 10 łapię się też SUV-y: Hyundai Creta (39 038 szt.), Toyota Corolla Cross (36 957 szt.) i Honda HR-V (36 090 szt.). Co ciekawe, w Brazylii nadal wysoko w rankingu nie ma chińskich samochodów. Najpopularniejszym z nich w tym roku jest Chery Tiggo 7 (17 905 szt.), ale zajmuje dopiero 26. miejsce.