Używane BMW w niskiej cenie – to świetna opcja
BMW od dziesiątek lat prezentuje nam znakomite samochody wszelakich rozmiarów i segmentów. Od tych mniejszych, miejskich aut, po luksusowe SUV-y i limuzyny – każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Należy zwrócić uwagę na fakt, że starsze modele niemieckiego producenta kapitalnie radzą sobie dziś na rynku aut używanych. Dzieje się tak z kilku powodów. Między innymi dlatego, że to jednak bardzo dobre, jakościowe samochody ze świetnymi silnikami i osiągami, o podwyższonym poziomie komfortu i zaawansowania technologicznego. Jednocześnie mówimy tutaj o samochodach, które są dziś w miarę tanie i finansowo dostępne niemal dla każdego.

Seria 1 trafiła na rynek w 2004 roku jako samochód segmentu C, dostępny w wersjach hatchback, coupe oraz kabriolet. Model ten pod wieloma względami technologicznie korzystał z uznanej, sprawdzonej i docenianej Serii 3. Był też jednak pewnym unikatem, chociażby pod względem jego rozmiarów. To samochód nieco mniejszy, znakomicie nadający się m.in. do miasta. Dziś można potraktować go jakie drugie auto w rodzinie, samochód na dojazdy do pracy, a nawet pierwsze auto dla młodszych kierowców. Wszystko za sprawą faktu, że mowa tutaj o wysokiej jakości, klasie, elegancji, ale też niezbyt wysokiej cenie.
W tej cenie ciężko o lepsze i bardziej jakościowe modele
BMW Serii 1 uzyskało w testach bezpieczeństwa Euro NCAP maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Samochód był dostępny z napędem na tylną oś i z manualną, lub automatyczną skrzynią biegów. W Polsce model ten cieszy się wysokimi ocenami – zazwyczaj zdecydowanie wyższymi, niż konkurenci w segmencie. Ludzie zwracają tutaj uwagę m.in. na świetne prowadzenie, ale też dobre skrzynie biegów, bezawaryjność i szeroką gamę silnikową. Dostępna była tutaj cała masa jednostek benzynowych i diesli. W pierwszych generacjach mowa o pojemności od 1.6 do 3 litrów oraz mocy od 95 do… 340 koni mechanicznych.

Jeśli chodzi o nieuszkodzone egzemplarze z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów, najtańsze sztuki znajdziemy dziś w okolicach 8 tysięcy złotych. Nawet w kontekście drugiej generacji, czyli aut produkowanych od 2011 roku, ceny też nie są przesadnie wysokie. Okolice 15-17 tysięcy złotych to pierwsze dostępne modele. Oczywiście wciąż – przy założeniu przebiegu poniżej 200 tysięcy kilometrów i oznaczone jako nieuszkodzone. Jakość, solidność, zaawansowanie technologiczne, wygoda – w takiej cenie BMW często nie ma sobie równych.
Zdjęcia: BMW Group