Nowa Dacia z ceną 59,5 tys. zł pokazuje rywalom zakaz wjazdu na fotel bestsellera. Nawet najtańszy SUV MG nie ma nic do powiedzenia

Dacia Sandero ma w Hiszpanii tak niską cenę, że jest w stanie obronić się nawet przed chińską konkurencją. Stawka 13 490 euro, czyli w przeliczeniu ok. 59,5 tys. zł sprawia, że jest tam zdecydowanym bestsellerem. Na tym jednym z największych rynków w Europie jako jedyny model w tym roku przekroczył próg aż 20 tys. rejestracji.

dacia-sandero
Podaj dalej

Najnowsze dane o hiszpańskim rynku motoryzacyjnym przynosi raport ANFAC. Od stycznia do lipca 2025 r. zarejestrowano tam aż 708 139 pojazdów, czyli o 14,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W samym lipcu udało się prawie dobić do „setki”, rejestrując 98 337 szt. Lipiec 2025 w Hiszpanii był pod tym względem lepszy od zeszłorocznego o 17,1 proc.

uzywana-dacia-sandero-od-34-tys
Dacia Sandero. // fot. materiały prasowe

Dacia Sandero powiększa przewagę

Bestsellerem w Hiszpanii niezmiennie jest Dacia Sandero. No może z tą różnicą, że sprzedaje się jeszcze lepiej (+21,8 proc.), bo w 7 miesięcy zarejestrowano 23 180 szt. Najtańsza Dacia wygrała zdecydowanie w lipcu i powiększyła przewagę na wiceliderem z Chin, czyli MG ZS (16 614 szt.). Podium po 7 miesiącach kompletuje Renault Clio (15 022 szt.), które podobnie jak chiński SUV poprawiło sprzedaż o ponad 30 proc.

MG ZS ceny cena SUV chiński używany nowy hybryda benzyna elektryczny
MG ZS. // fot. materiały prasowe

Małą sensacją w Hiszpanii jest zatem brak w czołowej trójce jakiegokolwiek modelu SEAT-a. Ibiza (14 417 szt.) plasuje się bowiem na czwartej lokacie, tuż przed Aroną (14 029 szt.). Oba SEAT-y są jednak zagrożone przez Peugeot 208 (13 637 szt.), który urósł aż o 63,1 proc. Mały lew wyprzedził nawet Toyotę Corollę (13 249 szt.), która zeszły rok kończyła na drugim miejscu. Hiszpańskie Top 10 po lipcu uzupełniają Hyundai Tucson (12 887 szt.), Nissan Qashqai (12 471 szt.) i Renault Captur (12 368 szt.).

Renault Clio
Renault Clio. // fot. materiały prasowe

Toyota kontroluje sytuację

Choć może nie wynika to z pierwszej dziesiątki, Toyota (58 734 szt.) jako marka jest liderem hiszpańskiego rynku. Na drugie miejsce wybiło się Renault (50 971 szt.), przejmując pozycję wicelidera od Volkswagena (46 549 szt.). Z trójki wypadł SEAT (42 655 szt.), którego podgonił Hyundai (40 830 szt.). Na podobnym poziomie sprzedaż ma Kia (40 743 szt.) i Dacia (39 524 szt.). Za Peugeotem (37 657 szt.) plasuje się najpopularniejsza marka premium w Hiszpanii, czyli Mercedes (31 962 szt.). Skład najlepszej dziesiątki kompletuje MG (29 197 szt.).

Toyota COROLLA-Hatchback
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe
Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również