Te modele mocno się poprawiły i były wysoko
Niedawno pisaliśmy o modelach, które najlepiej sprzedawały się w Europie podczas pierwszego półrocza. Chodzi dokładnie o 28 rynków europejskich, z czego 25 unijnych (także Polska) oraz Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii. Jednak analitycy JATO Dynamics zwracają uwagę nie tylko na oczywiste gwiazdy z Top 10. Kilka modeli po 6 miesiącach zajęło dość wysokie pozycje, dzięki niemałym wzrostom.

W tym gronie był nie tylko Volkswagen Tiguan, który po 28-procentowej zwyżce sprzedaży, przebojem wdarł się do czołowej szóstki. Jednak na uwagę zasłużył też chiński SUV, czyli MG ZS (+26 proc.), który znalazł się przed Peugeotem 3008. Nie oznacza to, że francuski SUV zaliczył nieudany okres, bo jego rejestracje wzrosły o 40 proc. Podobnie było ze Skodą Kodiaq, która miała sprzedaż lepszą o 30 proc.

SUV-y z Polski hitami w Europie
Polacy mogą czuć pewną dumę z tego, że wśród wyróżniających się w półroczu modeli był SUV z Polski i to nie jeden. Jeep Avenger urósł o 34 proc., pokonując sensację rynku elektryków, Volkswagena ID.4 (+38 proc.). Warto zwrócić uwagę, że trendują nie tylko SUV-y. Sporymi wzrostami charakteryzują się też Suzuki Swift (+37 proc.), Volkswagen ID.3 (+29 proc.) czy MG3 (+258 proc.).

Drugim „polskim” SUV-em, który mocno zyskiwał w pierwszym półroczu był Fiat 600. B-SUV sprzedawany także pod sportową marką Abarth zyskał aż 400 proc. względem pierwszego półrocza 2024 r. Sporą poprawę zauważono też w przypadku Skody Enyaq, bo o 36 proc. Pierwszą połowę roku do świetnych może też zaliczyć nowe Audi A5. Jego sprzedaż polepszyła się aż o 149 proc.
