Skoda szybko znalazła swoich fanów
Skoda Fabia trafiła na rynek w 1999 roku. Był to już oczywiście moment, kiedy czeski producent był częścią Grupy Volkswagena a Fabia powstawała na płycie podłogowej, która posłużyła też do budowy Volkswagena Polo, czy Seata Ibizy. Samochód cechował się wysokim poziomem bezpieczeństwa, miał napęd na przednią oś i w zależności od wersji automatyczną, lub manualną skrzynię biegów. Fabia była dostępna w trzech odmianach – sedan, hatchback oraz kombi. Jak zatem widzimy, możliwości konfiguracji były tutaj przeogromne i każdy znalazł coś dla siebie.

Oczywiście kwestia wyboru dotyczyła też samych silników. Dostępna była cała masa jednostek benzynowych i diesla o sporym zakresie pojemności i mocy od 50 do 131 koni mechanicznych. Z biegiem czasu Skoda Fabia stawała się coraz bardziej nowoczesna, miała lepszy, bardziej agresywny i dynamiczny design. Pojawiały się nowsze technologie, a inżynierowie zwracali dużą uwagę chociażby na zmniejszenie wagi. Na przestrzeni lat Fabia stała się jednym z najważniejszych modeli oferowanych przez Skodę.
Ile dziś kosztuje?
Chociaż mamy tutaj do czynienia z samochodem segmentu B, użytkownicy często doceniają Fabię za to, ile miejsca jest w środku. To samochód wygodny, komfortowy i praktyczny. Niewielkie silniki sprawiają, że jest to też opcja oszczędna, ekonomiczna. Znaczenie Skody w Polsce i popularność samej Fabii przekładają się na coś jeszcze innego. Mamy tutaj dostęp do ogromnej sieci serwisów, a ceny i dostępność części nie sprawiają najmniejszych problemów. W dodatku – mówimy tutaj raczej o samochodach prostych w konstrukcji, więc nawet osoby o podstawowym pojęciu mogą samodzielnie wykonywać tutaj podstawowe naprawy i kwestie serwisowe.

Skoda Fabia to samochód dla tych, którzy cenią sobie jakość, ale nie chcą przepłacać. To auto tanie w utrzymaniu, bezawaryjne, trwałe. Funkcjonalność i mnogość wersji sprawia, że każdy znajdzie taką odmianę Fabii, jakiej aktualnie potrzebuje. Ceny nowej Fabii rozpoczynają się dzisiaj od ok. 71 tysięcy złotych. I to przypomina nam DNA tej Skody, jako samochodu budżetowego. Używane egzemplarze znajdziemy dziś za mniej, niż 2 tysiące złotych. Oczywiście mowa tutaj o tych starszych. Ceny drugiej generacji (2007-2014) startują od 2500 zł, a trzeciej (2014-2021) od ok. 13 tysięcy złotych. To wciąż niewiele.
Zdjęcia: Skoda