Nowy SUV Toyoty obejmuje tron na kolejnym rynku. Polacy masowo ściągają stamtąd węgiel taniej, niż z krajowych kopalni

Władze Toyoty dobrze wiedzą, że dziś sprzedaż zwiększa się dodawaniem do oferty SUV-ów. Udanym manewrem bywa wykorzystywanie rozpoznawalnej nazwy modelów kompaktowych, co pokazuje sukces Yarisa Cross. Jednak coraz mocniej do głosu dochodzi także crossoverowe wcielenie globalnego bestsellera japońskiej marki. Toyota Corolla Cross potrafi być już bowiem bestsellerem całych rynków.

Toyota Corolla Cross Hybrid / Kolumbia
Podaj dalej

Toyota Corolla Cross to coraz popularniejszy kompaktowy SUV nawet w Polsce. Z danych PZPM wynika, że w pierwszym półroczu wśród klientów indywidualnych w naszym kraju Corolla Cross (1 336 szt.) cieszyła się niemal takim samym powodzeniem jak standardowa Corolla (1 368 szt.). Wśród osób fizycznych ten dość nowy SUV znalazł się już w Top 20 polskiego rynku.

Toyota Corolla Cross GR Sport lifting 2025
Toyota Corolla Cross. // fot. materiały prasowe

Przybywa klientów Toyoty Corolli Cross

Model ma jednak spory potencjał, bo na niektórych rynkach jest już najczęściej kupowanym autem. Według raportu ANDEMOS, Toyota Corolla Cross objęła prowadzenia w rankingu modelowym pierwszego półrocza w Kolumbii. 4 174 rejestracje pozwoliły wygrać wyścig o klienta z Kią K3 Cross (4 143 szt.). Na podium uplasował się tam jeszcze Renault Duster (u nas znany jako Dacia Duster) z liczbą 3 609 rejestracji.

Kia K3 Cross
Kia K3 Cross. // fot. materiały prasowe

Zaskoczeniem na tamtejszym rynku jest fakt, że na podium nie utrzymał się zeszłoroczny bestseller, czyli Mazda CX-30 (3 386 szt.). Klienci tej japońskiej marki przerzucili się jednak w sporej liczbie na Mazdę 2 (2 571 szt.). Od stycznia do czerwca świetnie sprzedawały się tam także Kia Picanto (2 564 szt.) czy nowy Renault Kardian (2 426 szt.). Czołową dziesiątkę w Kolumbii kompletują po 6 miesiącach Chevrolet Onix (2 397 szt.), BYD Yuan Up (2 198 szt.) i Toyota Hilux (1 915 szt.).

Renault Duster / Kolumbia
Renault Duster. // fot. materiały prasowe

Francuska marka rządzi w Kolumbii

Sumując sprzedaż wszystkich modeli to liderem kolumbijskiego rynku jest francuskie Renault (14 175 szt.). Pozycję wicelidera przejęła Kia (13 835 szt.), a mimo bestsellera półrocza, Toyota (11 742 szt.) spadła z pierwszego na trzecie miejsce. Obecnie najbliżej do podium jest tam Maździe (9 363 szt.), Chevroletowi (8 802 szt.) i Nissanowi (5 919 szt.).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również