Toyota Corolla Cross to coraz popularniejszy kompaktowy SUV nawet w Polsce. Z danych PZPM wynika, że w pierwszym półroczu wśród klientów indywidualnych w naszym kraju Corolla Cross (1 336 szt.) cieszyła się niemal takim samym powodzeniem jak standardowa Corolla (1 368 szt.). Wśród osób fizycznych ten dość nowy SUV znalazł się już w Top 20 polskiego rynku.

Przybywa klientów Toyoty Corolli Cross
Model ma jednak spory potencjał, bo na niektórych rynkach jest już najczęściej kupowanym autem. Według raportu ANDEMOS, Toyota Corolla Cross objęła prowadzenia w rankingu modelowym pierwszego półrocza w Kolumbii. 4 174 rejestracje pozwoliły wygrać wyścig o klienta z Kią K3 Cross (4 143 szt.). Na podium uplasował się tam jeszcze Renault Duster (u nas znany jako Dacia Duster) z liczbą 3 609 rejestracji.

Zaskoczeniem na tamtejszym rynku jest fakt, że na podium nie utrzymał się zeszłoroczny bestseller, czyli Mazda CX-30 (3 386 szt.). Klienci tej japońskiej marki przerzucili się jednak w sporej liczbie na Mazdę 2 (2 571 szt.). Od stycznia do czerwca świetnie sprzedawały się tam także Kia Picanto (2 564 szt.) czy nowy Renault Kardian (2 426 szt.). Czołową dziesiątkę w Kolumbii kompletują po 6 miesiącach Chevrolet Onix (2 397 szt.), BYD Yuan Up (2 198 szt.) i Toyota Hilux (1 915 szt.).

Francuska marka rządzi w Kolumbii
Sumując sprzedaż wszystkich modeli to liderem kolumbijskiego rynku jest francuskie Renault (14 175 szt.). Pozycję wicelidera przejęła Kia (13 835 szt.), a mimo bestsellera półrocza, Toyota (11 742 szt.) spadła z pierwszego na trzecie miejsce. Obecnie najbliżej do podium jest tam Maździe (9 363 szt.), Chevroletowi (8 802 szt.) i Nissanowi (5 919 szt.).