Zryw Skody prawie się udał
Z najnowszych danych zebranych przez Instytut Samar wynika, że w zeszłym miesiącu Polacy zarejestrowali niemal 50 tys. (49 583 szt.) nowych samochodów osobowych. To niemal tyle samo co w czerwcu 2024 r., ale jednak o 1,3 proc. mniej. Po pierwszym półroczu polski rynek osobówek jest jednak na 3-procentowym plusie. Licznik rejestracji po czerwcu wynosi bowiem 285 282 szt. W 67,26 proc. odpowiadają za to firmy, a w 32,74 proc. osoby fizyczne. To wyjątkowo dużo jak na tę drugą grupę.

Jak co miesiąc, liderem polskiego rynku była Toyota. Jednak z wynikiem 6 527 rejestracji musiała do końca drżeć o pierwsze miejsce. Wszystko przez duży wzrost sprzedaży Skody. Jednak licznik czeskiej marki zdołał dobić do 6 268 szt. Dawno nie widzieliśmy tak niewielkiej różnicy na koniec miesiąca. Czerwcowe podium skompletował Volkswagen (3 347 szt.). Zaskoczeniem jest czwarte miejsce Renault (2 790 szt.), które pokonało Kię (2 747) i BMW (2 745). Z kolei Mercedes (2 593) uzyskał więcej rejestracji od Hyundaia (2 528). Top 10 uzupełniły Dacia (2 096) i Audi (1 940).

Istotny wpływ Skody Karoq
Ranking modelowy w czerwcu tradycyjnie otwierały hity flotowe. Toyota Corolla (1 971 szt.) i Skoda Octavia (1 733 szt.) to bezapelacyjne bestsellery obu czołowych marek, choć kupują je głównie firmy. Na podium pojawiła się jeszcze Kia Sportage, która z 1 145 rejestracjami była najchętniej wybieranym SUV-em. Imponującą formę zaprezentował też Hyundai Tucson (984 szt.), który po dwóch dekadach czerwca był mocnym kandydatem do pierwszej trójki.

Piątą lokatę uzyskała Skoda Karoq (965 szt.), która w czerwcu otrzymała nowy cennik, startujący od 108 200 zł. Dosłownie o jedną sztukę gorsza była Toyota C-HR (964), za którą sklasyfikowano Yarisa (893) – bestseller segmentu B. Dobry wynik Renault to głównie zasługa modelu Captur (870), bo SUV wbił się do Top 8. Do dziesiątki załapały się jeszcze Toyota Yaris Cross (857) i Dacia Duster (825).

Półrocze dla Toyoty
Podsumowując rejestracje od stycznia do czerwca 2025 r. liderem rynku jest Toyota Corolla (11 375 szt.). To na razie jedyny model z 5-cyfrowym wynikiem, ale w lipcu ten pułap zapewne osiągnie też druga po półroczu Skoda Octavia (9 579).

Na podium jest też najpopularniejszy SUV tego roku, czyli Toyota C-HR (7 811). O to miano dalej będzie jednak walczyć też Kia Sportage (6 847) i broniąca tytułu Toyota Yaris Cross (6 125).

Pośród SUV-ów na szóstym miejscu wyróżnia się Toyota Yaris (5 501). Tuż za nią znajdują się Hyundai Tucson (5 341) i bestseller klasy premium Volvo XC60 (5 206). Co ciekawe, po 6 miesiącach tego roku Volkswagen T-Roc (4 554) sprzedaje się lepiej od Dacii Duster (4 380).

Renault przed Dacią
Wśród marek po półroczu lideruje Toyota (45 346). Wynik Skody to na tym etapie 30 196 szt., czym bliżej jej do obrony pozycji przed trzecim Volkswagenem (20 476). Kia (16 168) broni się przed rosnącą popularnością marek premium. BMW (14 875) ma w tym roku odrobinę lepszy rezultat od Hyundaia (14 477), a tuż za nim są Audi (14 358) i Mercedes (13 857). Niecodzienną sprawą jest też fakt, że Renault (10 990) wyprzedza w Polsce Dacię (10 502).
