Maextro S800 okazał się czymś więcej niż tanią kopią prestiżowych pojazdów
Chiny mają więcej do powiedzenia, niż wydawało w segmencie luksusowych pojazdów. Pamiętając pierwsze komentarze po zapowiedzi inteligentnej limuzyny dla VIP-ów od Huwaei i spółki, dziś Niemcy nie kryją, że mają poważny problem z nowym Maextro S800. Postęp, jaki od wielu lat śledzimy w chińskiej motoryzacji, już dawno przestał ograniczać się do kopiowania tego, co zbudowali inni.
Dziś Chiny mają gigantów technologicznych, którzy są w stanie nie tylko budować nowe zaawansowane ogniwa do pojazdów elektrycznych, ale także prestiżowe, inteligentne i luksusowe limuzyny na miarę VIP-ów. Taki jest właśnie nowy Maextro S800, który doczekał się produkcyjnej wersji i cennika. Otwarcie księgi zamówień pozostawiło Niemcy z szeroko otwartymi oczami.
Podsumowanie 7 dni sprzedaży od premiery wystarczyło, by runął ostatni bastion Niemców w Chinach. Luksusowa klasa premium nie jest już bezpieczną przystanią ani dla Audi, ani dla BMW i Mercedesa. Chiny mają swojego Maybacha i Rolls-Royca w jednym. Model zaczynający się od 708 000 juanów w ciągu 7 dni od premiery znalazł ponad 3000 właścicieli.

Inteligentna limuzyna dla VIP-ów od Huawei trafi do właścicieli w sierpniu
HIMA stworzona m.in.przez Huawei i JAC pochwaliła się udanym debiutem Maextro S800. Samochód w ciągu 7 dni od otwarcia ksiąg zamówień sprzedał się w ilości 3600 egzemplarzy. Luksusowa limuzyna oferowana w Chinach w przedziale cenowym od 708 000 (ok. 371 000 zł) do 1 018 000 juanów (ok. 533 000 zł) jest trudnym rywalem dla niemieckich marek premium.
Model, który trafi do pierwszych właścicieli w połowie sierpnia br., już w ciągu godziny od premiery doczekała się 1000 zamówień. Niemcy pozostają z szeroko otwartymi oczami, bo jak ujawnił Dyrektor wykonawczy Huawei, 70 procent zamówień dotyczy najwyższej konfiguracji o wartości miliona juanów.
Maextro S800 w wersji produkcyjnej oferowany jest w 7 kolorach. To Dawn Gold Black, Cloud Silver Purple, Soaring Cloud Ink White, Wilderness Brown Gold, Cloud Glow i Star Shining Black. Chińska inteligentna limuzyna, która mierzy 5480 mm, a rozstaw osi wynosi 3370 mm, nie jest zwykłym luksusowym pojazdem.
Jak informowaliśmy, Maextro S800 wyposażono m.in. w innowacyjne inteligentne drzwi elektryczne. Mogą automatycznie regulować kąt otwarcia do maksymalnie 77 stopni i otwierać się za pomocą gestu. Ponadto oferuje zaawansowane technologicznie radary. Zaawansowany system HUAWEI z wyprzedzeniem skanując otoczenie przed pojazdem, bada warunki drogowe. W związku z tym jest w stanie przewidzieć np. ryzyko poślizgu i może inteligentnie wykrywać i pokonywać przeszkody.
Maextro S800 dostał także zaawansowane technologicznie zawieszenie z funkcją rozumowania przestrzenno-czasowego. Sztuczna inteligencja optymalnie dostosowuje zawieszenie pojazdu i steruje ruchem pojazdu tak, aby nie występowało np. przechylanie nadwozia na boki podczas pokonywania zakrętów, podnoszenie podczas ruszania i kiwanie podczas hamowania.

Maextro S800 to dopiero zapowiedź możliwości nowej luksusowej marki technologicznego giganta
Nie jest tajemnicą, że Huawei jest liderem w dziedzinie rozwoju inteligentnej jazdy. Maextro założone w 2024 roku będące częścią Huawei Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) zaoferuje najwyższą jakość pojazdów. Maextro S800 to dopiero zapowiedź ataku giganta i spółki na segment luksusowych pojazdów. Cena poniżej oczekiwań sprawia, że upada ostatni bezpieczny bastion, jaki miały w Chinach niemieckie marki premium.
Mocna, luksusowa limuzyna będąca pod względem wyposażenia i jakości blisko Mercedesa Klasy S, Maybacha i Bentleya, na początku będzie dostępna w 2 wariantach napędu. Nowy samochód Huwaei i spółki korzysta z platformy wysokonapięciowej HUAWEI DriveOne 800V. Konfiguracja o przedłużonym zasięgu może być z dwoma silnikami o maksymalnej mocy wyjściowej 390 kW (523 KM) i trzema silnikami o maksymalnej mocy wyjściowej 635 kW (852 KM). Kompleksowy zasięg wynosi 1333 km (CLTC). Wersja czysto elektryczna z 2 silnikami o mocy 390 kW (523 KM) i akumulatorem 95 kWh ma zasięg do 702 km (CLTC).