Niemiecki SUV pokazuje, że diesel może się świetnie sprzedawać. Hit większy od hybrydowej Toyoty Yaris Cross

Nie da się ukryć, że diesel mocno traci na znaczeniu europejskiego rynku motoryzacyjnego. Jednak silniki wysokoprężne nadal potrafią się świetnie sprzedawać. Dowodzą tego wyniki rejestracji SUV-ów, w których najlepszy okazał się niemiecki model. Jego klienci najczęściej wybierają w nim wariant z 2.0 TDI.

Volkswagen Tiguan wnętrze
Podaj dalej

Silniki Diesla nadal mają swoich fanów

Diesel jest niewątpliwie kozłem ofiarnym walki z zanieczyszczaniem klimatu. Choć jednostki wysokoprężne potrafią emitować mniej dwutlenku węgla (CO2) niż niektóre benzyniaki, to często wytwarzają więcej wyjątkowo szkodliwych związków, zwłaszcza tlenków azotu (NOx). Szczególnie w mieście, gdzie pokonuje się krótkie dystanse, głównie na zimnym silniku.

diesel-benzyna-zakaz-tdi
fot. Volkswagen

Niemniej wielu kierowcom trudno jest całkowicie porzucić silniki Diesla, które kocha się zwłaszcza w dłuższych trasach. Niskie spalanie, dalekie zasięgi, krótkie tankowanie. To tylko niektóre z elementów, którymi łatwo zasłonić sobie wzrok na to, co wylatuje z rury wydechowej. Choć w Europie już dawno elektryki sprzedają się lepiej niż diesle, to auta na olej napędowy potrafią mieć czasem niezłe wzięcie.

Diesel napędza sprzedaż Tiguana

Dowiódł tego szczególnie zeszły miesiąc, w którym najpopularniejszym SUV-em był Volkswagen Tiguan. Z danych Jato Dynamics wynika, że najczęściej europejska klientela wybiera ten model w dieslu. Na 150-konną jednostkę 2.0 TDI (w Polsce ceny startują od 160 990 zł) zdecydowało się 35 proc. z 16 277 nabywców. Wariant benzynowy wybrało 33 proc. rejestrujących, a 32 proc. hybrydę plug-in. Z najlepiej sprzedających się modeli kwietnia, diesle nadal cieszyły się popularnością w innych modelach VW. Chodzi o Golfa (20 proc.) oraz T-Roca (16 proc.). Miały też wzięcie w bestsellerze miesiąca, czyli Renault Clio (15 proc.).

suv-volkswagen-tiguan-hybryda
Volkswagen Tiguan. // fot. materiały prasowe

Cały koncern Volkswagena dostarczył w kwietniu klientom ponad 50 tys. diesli, co dało im 18-procentowy udział w grupie. Największy odsetek aut z silnikami Diesla miała grupa Mercedes-Benz Cars, bo aż 37 proc. Dwucyfrowe wartości miały też Grupa BMW (24 proc.), Ford (19 proc.) i Stellantis (11 proc.). Co ciekawe, jedynym koncernem z europejskiego Top 10, który nie miał w rejestracjach żadnego diesla był chiński SAIC.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również