Ulepszyli swój bestseller i podnieśli rywalom poprzeczkę. Sprzedaje się tak dobrze, jak Dacia i może zostać królem segmentu

Nie jest łatwo wypracować sobie tak silną pozycję na rynku jak budżetowa Dacia. W miarę jak zbliżamy się do 2035 r.  rynek bardzo się zmienia. Ma nową wielką gwiazdę w zyskującym na znaczeniu segmencie. Nie jest SUV-em i nie pochodzi od budżetowej marki, czy z Chin, ale dzięki bezkonkurencyjnej relacji jakości i ceny nieoczekiwanie odniosła wielki sukces.

Dacia Spring nie jest już okazją fot: PEUGEOT_E_208
Podaj dalej

Żaden elektryczny SUV nie robi takiej furory jak francuski kompakt

Peugeot ma wiele powodów do zadowolenia. Jeden z nich to model 208, który oferowany w trzech opcjach napędu sprzedaje się jak przysłowiowe ciepłe bułeczki. To niewątpliwie zasługa świetnej pracy projektantów, bo trudno o bardziej gustowny model w tym segmencie B pojazdów. Poza tym Francuzi postarali się o to, by oferta była bardzo kompletne i uwzględniała wiele poziomów wyposażenia i wariantów mechanicznych.

Peugeot 208 jest do kupienia z silnikiem benzynowym, z mechaniką hybrydową i w 100% elektryczny. Tej ostatniej udało się dokonać niemożliwego, bo stała się najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym producenta. Jednocześnie jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli bez paliwa w segmencie B w Europie. To chociażby dlatego, że Francuzi postawili na wydajność, atrakcyjny cennik i porywający design. To wszystko powoduje, że liczba chętnych na taki zakup stale rośnie. Nowa ulepszona wersja francuskiego bestselleru może zaś powalczyć o główne podium.

Peugeot_e_208_433 km
Francuzi zwiększyli zasięg Peugeot e-208 do 433 kilometrów

Dacia może z zazdrością patrzeć, jak Peugeot demonstruje swoją wyższość technologiczną

Rumuńska Dacia ma z pewnością wiele do powiedzenia, jeśli chodzi o samochody na każdy budżet. Rynek, który coraz większy nacisk kładzie na pojazdy elektryczne lub zelektryfikowane ma jednak coraz większe wymagania, jeśli chodzi o technologie. Peugeot już o tym wie, więc postanowił wytoczyć ciężkie działa przeciwko rywalom nową ofertą elektrycznego e-208.

Elektryczny kompakt ma teraz większy zasięg, który wynosi 433 km. Ponadto może się pochwalić funkcją V2L (Vehicle-to-Load), oferującą możliwość wykorzystania akumulatora samochodu jako przenośnego źródła zasilania zewnętrznych urządzeń elektrycznych.

Model E-208 dostał także Trip Planner. To zaawansowany system obliczania trasy, który współpracuje z samochodowym systemem nawigacyjnym. System analizuje takie elementy jak początkowy i pożądany poziom naładowania, odległość, topografia trasy i obecność stacji ładowania. W efekcie można wybrać idealną trasę pod kątem maksymalnej oszczędności energii i efektywnego zarządzania przystankami na ładowanie.

Wisienką na torcie jest fakt, że E-208 przewyższa nie tylko Dacie, ale wszystkie modele konkurencji zdobywając tytuł najwydajniejszego modelu elektrycznego w swojej kategorii. Nowe osiągi podniosły moc do 156 KM, a poprawa w stosunku do poprzedniego modelu to także dodatkowe 23 km zasięgu. Jak wygląda kwestia wyposażenia i ceny?

PEUGEOT_E208_kokpit
foto: PEUGEOT

Najtańszy Peugeot E-208 wcale nie jest budżetowy jak Dacia

Dzięki zasięgowi 433 km, możliwościom V2L i zaawansowanemu komputerowi pokładowemu, najwydajniejsze elektryczne mini na rynku nie musi martwić się o klientów. Model dostępny w 3 poziomach wyposażenia Styl, Allure i GT nie ma czego się wstydzić jeśli chodzi o relację ceny i wyposażenia.

Udoskonalony E-208, którego możliwości technologiczne docenił ADAC w badaniu Ecotest 2024, zaczyna się w cenniku od 134 330 zł. Kolejne poziomy wyposażenia to odpowiednio wydatek 146 030 zł i 150 030 zł. Trzeba jednak pamiętać, że rządowe dopłaty mogą je obniżyć nawet o 40 000 zł. Jednak w ofertach dealerów znajdują się egzemplarze, które obniżają cenę modelu do 132 987 zł. Kolejny poziom wyposażenia do 135 581 zł. Wersję GT o mocy 136 KM i 156 KM kupimy z oszczędnością ponad 6 000 zł.

To bardzo dobry cennik, jeśli uwzględnić fakt, iż możemy w nowym samochodzie skorzystać z funkcji V2L i ograniczenia ładowania do 80% przy zasilaniu prądem zmiennym. Wydłużamy żywotność akumulatora i możemy korzystać ze sprzętu kempingowego. Dodatkowo Peugeot e-208 ma w standardzie pompę ciepła, kabel do ładowania trybu 3 trójfazowy 22 kW i jednofazową ładowarkę pokładową 7,4 kW. Funkcjonalności oferowane w standardzie obejmują także podgrzewane przednie fotele, wspomaganie parkowania tyłem (wizualne i dźwiękowe). Charakterystyczny dynamiczny design wysoka jakość wykonania i przyjemne wrażenia z jazdy czynią model z większym zasięgiem i mocą idealną opcją do miasta. To dlatego jest to oferta, wobec której trudno przejść obojętnie.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również