Nowy Nissan Micra zaprezentowany. Z ceną od 66 000 złotych będzie prawdziwym sprzedażowym hitem

Nissan zaprezentował swojego najmniejszego, miejskiego hatchbacka. Najnowsza Micra w niczym jednak nie przypomina swoich poprzedników. Japoński model jest jednak siostrzanym modelem do Renault 5 E-Tech i mimo wielu wspólnych cech, ma unikalny design zewnętrzny dostosowany z myślą o europejskich klientach. Najmocniejsza wersja generuje 150 koni mechanicznych i oferuje zasięg do 408 kilometrów.

2025-Nissan-Micra-13
Podaj dalej

Nissan pokazał szóstą generację Micry

2025-Nissan-Micra-13
fot. Nissan

W ostatnich latach mogłoby się wydawać, że miejskie hatchbacki musiały ustąpić miejsca SUV-om i crossoverom. Jednakże, Nissan nie jest jeszcze gotowy aby całkiem porzucić ten rodzaj nadwozia. Japończycy zaprezentowali właśnie szóstą generację swojej popularnej Micry. Samochód elektryczny dzieli technologię z Renault 5 E-Tech. Jednakże, Micra ma swój własny, unikalny i ciekawy design. 

Samochód został zaprojektowany przez londyńskie studnio Nissan Design Europe z myślą o klientach na Starym Kontynencie. Micra ma kilka charakterystycznych cech wyróżniających ją na tle konkurencji. Samochód ma duże, okrągłe reflektory i tylne światła. Oba otrzymały wstawki w kolorze nadwozia, nawiązujące do koncepcji z 2011 roku. Podczas zamykania lub otwierania samochodu, przednie diody LED wykonują sekwencję „mrugnięcia”. 

Choć Nissan Micra pozostaje kompaktowym, małym hatchbackiem, ma kilka rozwiązań znanych z większych modeli. Czarna okładzina na zderzakach, profilu i nadkolach przywołuje na myśl kilka dostępnych na rynku SUV-ów. Wszystkie poziomy wyposażenia mają z kolei 18-calowe felgi w różnych wzorach. Co więcej, japoński producent oferuje aż 14 różnych opcji kolorów – w tym dwukolorowe z czarnym lub szarym dachem. 

2025-Nissan-Micra-13
fot. Nissan

Dużo cech wspólnych z Renault 5 E-Tech

Choć na zewnątrz samochody te różnią się od siebie, we wnętrzu dużo łatwiej znaleźć podobieństwa. Nissan ma dwa 10,1-calowe ekrany i bardzo podobny układ deski rozdzielczej. Główne różnice sprowadzają się do zmienionego znaczka i kilku spersonalizowanych akcentów. Np. między przednimi siedzeniami znajdziemy profilowany kontur góry Fuji. Bagażnik oferuje skromne 326 litrów przestrzeni. 

Nowa Micra opiera się na architekturze AmpR Small (CMF-BEV) i będzie dostępna w dwóch wersjach. Model podstawowy otrzymał 122-konny silnik elektryczny z akumulatorem o pojemności 40 kWh. Ta wersja ma zasięg 308 km zgodnie z cyklem WLTP. Mocniejsza ma silnik o mocy 150 koni mechanicznych, akumulator 52 kWh i zasięg do 408 km. 

Nissan twierdzi, że Micra zapewnia najlepszą w swojej klasie jazdę i prowadzenie. Japończycy szczycą się niskim środkiem ciężkości i zoptymalizowaną masą (od 1400 do 1524 kg). Samochód ma też szybki układ kierowniczy i zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Pamiętajmy jednak, że Renault reklamowało swój model 5 E-Tech w dokładnie taki sam sposób. 

2025-Nissan-Micra-13
fot. Nissan

Ceny i dostępność 

Nissan Micra ma trafić do europejskich salonów jeszcze pod koniec 2025 roku. Choć cena nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona, możemy spodziewać się, że będzie kosztowała podobnie do Renault. Francuskiego hatchbacka przy wykorzystaniu wszystkich rządowych dopłat możemy kupić już za 66 000 złotych. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również