Oto najtańsze Ferrari na rynku. Jak bardzo po latach spadła cena? Niektórzy powiedzą, że to okazja

Ferrari to bez wątpienia jeden z tych producentów, który globalnie porusza wyobraźnię kierowców. Chyba każdemu z nas kiedyś przemknęło przez myśl, że fajnie byłoby chociaż się takim przejechać – nie mówiąc w ogóle o posiadaniu na własność. Z jakimi kosztami wiąże się taka przyjemność? Ile dziś trzeba zapłacić za sportową bestię z Maranello? Czy starsze modele są dziś przystępne cenowo?

Ferrari Roma najtańsze ceny cena używane nowe za ile
Podaj dalej

Ile kosztuje dziś najtańsze Ferrari?

Ferrari to producent legenda. Nie sądzę, aby była na świecie dorosła i świadoma osoba, która nigdy nie słyszałaby tej nazwy. Marka stworzona w 1938 roku przez legendarnego Enzo Ferrariego to absolutna ikona. Jej modele nie tracą wartości z upływem czasu. Ba – można mieć wrażenie, że wraz z upływem kolejnych lat, starsze modele są tylko droższe. Dość powiedzieć, że kilka lat temu Ferrari 250 GTO z lat 1962-1964 zostało sprzedane na aukcji za… 35 milionów dolarów. Czy zatem istnieje w ogóle sens używania słowa „najtańsze” w kontekście Ferrari?

Ferrari Roma najtańsze ceny cena używane nowe za ile
fot. Ferrari

Aktualnie za najtańszy model w ofercie uznawana jest Roma. To też najmniejszy model w gamie producenta z Maranello. Został zaprezentowany w słynnym Foro Italico w Rzymie – zresztą nieprzypadkowo, bo nazwa Roma odnosi się właśnie do stolicy Włoch, „Wiecznego Miasta”. Samochód jest napędzany przez silnik V8 3,9 l TwinTurbo o mocy 661 koni mechanicznych. Moc przenoszona jest na tylną oś za pomocą 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Nie ma sensu poruszać tu w ogóle takiej kwestii, jak wygląd. Nie wyobrażam sobie, aby ktokolwiek, kiedykolwiek użył w tym kontekście jakichś negatywnych określeń w stosunku do Ferrari. To symbole motoryzacyjnego piękna i Roma pod tym względem absolutnie nie odstaje.

Ferrari Roma najtańsze ceny cena używane nowe za ile
fot. Ferrari

Ile trzeba za nią zapłacić?

Aby kupić dziś model Roma trzeba liczyć się ze sporym wydatkiem. Ceny używanych modeli zaczynają się w okolicach 200 tysięcy euro, czyli ok. 850 tysięcy złotych. Jeśli chodzi o nowe egzemplarze, ceny zazwyczaj przekraczają milion złotych. Jest to najtańsze nowe Ferrari dostępne na rynku, chociaż… jak już wcześniej wspomniałem, używanie słowa „najtańsze” nieco mi się tutaj kłóci. A co z pozostałymi autami? Czy na rynku aut używanych znajdziemy jakąś sportową bestię z Maranello w zdecydowanie bardziej przystępnej cenie?

Ferrari Roma najtańsze ceny cena używane nowe za ile
fot. Ferrari

Na portalu „Otomoto” jedno z najtańszych dostępnych dziś Ferrari to model 308 z 1980 roku. Wersja Targa ma 3-litrowy silnik o mocy 230 koni mechanicznych i kosztuje nieco ponad 270 tysięcy złotych. Nieco taniej, bo za 255 tysięcy złotych kupimy model 208 z 1984 roku. Jeśli chodzi o modele powstałe po 2000 roku, to najtańszy jest 612 Scaglietti z 2005 roku. Samochód ma silnik V12 o mocy 540 koni mechanicznych. Trzeba zapłacić za niego jednak 365 tysięcy złotych.

Zdjęcia: Ferrari

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również