Ponad połowa klientów w Polsce wybiera nowe samochody już tylko z tym napędem. Oto najczęściej wybierane alternatywy dla Toyoty

Który napęd w Polsce jest najpopularniejszy? Diesel, benzyna? Żaden z nich, bo najlepiej sprzedają się u nas auta hybrydowe. To segment, który jest zdecydowanie pod panowaniem Toyoty, choć rynkowi rywale nieco urośli. Sprawdziliśmy, jakie są najchętniej wybierane hybrydowe alternatywy dla aut japońskiej marki.

Volvo XC60
Podaj dalej

Dane o tej części rynku przynosi nam nowy raport PZPM, według którego hybrydy stanowią w tym roku 50,5 proc. wszystkich rejestracji aut osobowych. Od stycznia do kwietnia wydano 95 432 nowych dowodów, podczas gdy dla aut w pełni benzynowych 58 399 szt. (30,9 proc.). Ciekawostką jest fakt, że hybrydy urosły w tym czasie o 11,5 proc., a udział benzyniaków zmalał o 11,2 proc.

Toyota COROLLA-Hatchback
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

W kontekście hybryd PZPM klasyfikuje do tego grona auta bez gniazdka (czyli z wyłączeniem hybryd plug-in). Kwalifikują się tutaj za to hybrydy równoległe, hybrydy szeregowe, ale i miękkie hybrydy. Z tymi ostatnimi niektórzy miewają problem, ponieważ niektórzy producenci przyznają, że bliżej im do samochodów w pełni spalinowych (ze względu na niemal identyczny poziom emisji CO2).

Skoda Octavia
Skoda Octavia. // fot. materiały prasowe

Które hybrydy najczęściej wybierają Polacy?

Hybryda od lat kojarzy się z brandem Toyoty i w tym względzie japońska marka może się pochwalić w Polsce dominacją. W 2025 r. liderem tego segmentu jest bowiem flotowy hit, czyli Toyota Corolla (7 239 szt.). Toyota zajmuje nie tylko całe podium, ale pierwszą czwórkę. Na kolejnych miejscach mamy bowiem modele C-HR (4 897 szt.), Yaris Cross (4 034 szt.) i Yaris (3 648 szt.).

Nowy SUV Volvo XC60 2026 lifting
Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Co zatem jest najpopularniejszą alternatywą? Od stycznia do kwietnia 2025 r. najczęstszym wyborem była Skoda Octavia (3 178 szt.), która podobnie jak lider, jest hitem wśród firm. Drugą najpopularniejszą alternatywą jest Volvo XC60 (3 129 szt.), które jest sensacją tego roku. Powyżej trzech tysięcy hybrydowych rejestracji zgromadził jeszcze tylko Nissan Qashqai (3 084 szt.).

Nissan Qashqai 2024
Nissan Qashqai. // fot. materiały prasowe

Stałym bywalcem czołowej dziesiątki jest też Hyundai Tucson (2 773 szt.), który wyprzedza Toyotę RAV4 (2 682 szt.). Top 10 uzupełnia Lexus NX (2 426 szt.), który w zasadzie wykorzystuje technologię Toyoty. Z wymienionego grona to właśnie ten ostatni poprawił się najmocniej względem pierwszych 4 miesięcy zeszłego roku, bo aż o 93,6 proc.

Hyundai Tucson / przód / bok
Hyundai Tucson. // fot. materiały prasowe

Wszyscy w cieniu Toyoty, ale nieco mniejszym

Pięć modeli w Top 10 jasno sugeruje, że najpopularniejszą marką dla hybryd jest Toyota. 26 207 rejestracji to z jednej strony zdecydowanie najlepszy wynik w Polsce. Z drugiej strony, stanowi to spadek o 10 proc. względem analogicznego okresu 2024 r.

Urosła za to konkurencja, na której czele stoi obecnie Audi (6 628 szt.). Reszta czołowej szóstki to też tylko marki premium, kolejno: Mercedes (6 256), BMW (6 055), Volvo (5 650) i Lexus (5 505).

Lexus NX 450h+
Lexus NX. // fot. materiały prasowe

Z marek popularnych, najczęściej wybieraną alternatywą dla Toyoty jest Hyundai (4 982). Podobnym wynikiem może pochwalić się Skoda (4 571), wyprzedzająca Nissana (3 609) i Renault (2 901).

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również