Toyota dla każdego?
Fakty są takie, że Toyota Corolla to najlepiej sprzedający się samochód w historii. Czy wynika to wyłącznie z tego, że pierwsze egzemplarze pojawiły się na rynku w 1966 roku i czas zrobił swoje? Niezupełnie. Oczywiście sam fakt tego, jak długo Corolla jest produkowana, też wpływa tutaj na te niesamowite statystyki. Jednak to nie jest melodia przeszłości. W 2024 roku w samej Polsce Toyota była najpopularniejszym producentem i sprzedała bez mała 104 tysiące aut. Japoński producent znów zdecydowanie pokonał rywali. Sama Corolla sprzedała się w liczbie ponad 29 tysięcy sztuk i była najchętniej kupowanym samochodem w kraju. Dość powiedzieć, że ta sprzedaż samej Corolli jest lepsza, niż zbiorcze wyniki sprzedaży kilku producentów – i to nawet tych z najlepszej dziesiątki.

W czym zatem tkwi sekret? Na wstępie należy wspomnieć o jakości oraz niezawodności. To w połączeniu z szeroką siecią serwisów, dobrą gwarancją oraz niskimi kosztami przeglądów już tworzy nam całkiem niezłą bazę w kontekście codziennego dbania o samochód. Do tego dochodzą dobre, trwałe silniki, które zapewniają całkiem przyjemne osiągi oraz niskie spalanie. Jakiekolwiek generalizowanie nie ma tutaj sensu, bo przecież – jak już podkreśliłem – Corolla produkowana jest od 1966 roku i ta gama silnikowa ulegała zmianie.
Król opłacalności?
Aktualnie ceny nowej Toyoty Corolli w wersji sedan rozpoczynają się od 89 900 zł. Uważam, że to znakomita cena jak za nowy samochód – z takimi korzyściami, tak niezawodny i dobrze wykonany. Dzisiaj natomiast absolutnym królem opłacalności może okazać się jedenasta generacja Corolli. Była ona produkowana w latach 2013-2018. Zbiera ona naprawdę świetne opinie i oceny. Do wyboru mamy wersje z silnikami benzynowymi 1.33 Dual VVT-i o mocy 99 koni oraz 1.6 Valvematic o mocy 132 koni. Był jeszcze diesel 1.4 D-4D o mocy 90 koni. Natomiast zdecydowanie najbardziej cenioną jednostką jest benzynowe 1.6 Valvematic – za jakość, wytrzymałość oraz płynące z niego oszczędności, przy jednoczesnym zachowaniu dynamiki poruszania.

W jakiej cenie można dziś kupić Corollę jedenastej generacji właśnie z silnikiem 1.6 Valvematic? Na portalu „Otomoto” najtańszy taki egzemplarz znajdziemy za niecałe 30 tysięcy złotych. Mowa tutaj o samochodzie z 2015 roku, który jednak ma dosyć duży przebieg – zbliżający się do 400 tysięcy kilometrów. W zależności od różnych składowych ta cena będzie rosnąć. Rocznik 2013, ale przebieg poniżej 200 tysięcy kilometrów, to już okolice 35 tysięcy. Natomiast bliżej 40 tysięcy znajdziemy już naprawdę topowe Corolle – nawet z przebiegiem poniżej 100 tysięcy kilometrów i w stanie określanym jako „idealny”.
Zdjęcia: Toyota Europe Newsroom