Przemianowany na iCaur V23 to SUV, na którego warto czekać
Dziennikarze AutoCar poinformowali, że chiński producent samochodów Chery wprowadzi w przyszłym roku na brytyjski rynek swoją młodą markę elektrycznych pojazdów terenowych iCAR. W ramach globalnej ekspansji zmieni ona nazwę na iCaur. To konieczność, ze względu na potencjalny konflikt z Apple w kwestii znaków towarowych.
Marka zainauguruje działalność w Europie ofertą na gustownego SUV-a w stylu retro. Elektryczny, mały V23, trafił na chiński rynek w kwietniu 2024 roku i zapoczątkował serię modeli V iCAR. Wyróżnia się solidnym, gustownym nadwoziem, które nawiązuje do znanych nam terenowych modeli Jeepa. Wyróżnia się stylem terenowym, kładąc nacisk na zróżnicowanie, wysoki poziom wyglądu i praktyczność.
Model powstał z myślą o młodszym pokoleniu klientów chińskiego giganta. Z napędem na dwa lub cztery koła będzie świetną, niedrogą opcją do użytku codziennego w mieście i na weekendowe wypady. Maksymalne obciążenie dla bagażu przewożonego na dachu wynosi 200 kg, maksymalna głębokość brodzenia to 600 mm, a minimalny prześwit wynosi od 200 do 210 mm. Co wiemy o specyfikacji tego modelu?

Elektryczny SUV ma pancerz ochronny baterii o grubości 10 mm
Chery reklamuje iCaur V23, jako bezpiecznego, niezawodnego SUV-a o doskonałych osiągach. Nadwozie o wysokiej sztywności, wykonano w ponad 70% ze stali o wysokiej wytrzymałości. Dodatkowo wyposażona w pancerz ochronny bateria wytrzymuje uderzenie o energii 400 dżuli i pionowe wyciśnięcie głowicy kulowej o wadze 3,3 tony. W związku z tym samochód zaprojektowano zgodnie z najnowszym korporacyjnym standardem bezpieczeństwa Chery dotyczącym akumulatorów.
Tabela konfiguracji tego modelu w Chinach przewiduje 5 wariantów iCAR V23 z napędem na tył lub wszystkie koła. W tym zasięg wynosi odpowiednio 401 km i 550 km lub 501 km (CLTC). Najdroższy model wyposażono w dwusilnikowy układ napędowy na cztery koła o mocy 208 koni mechanicznych i akumulator NMC o pojemności 81,76 kWh. Pozostałe wersje korzystają z akumulatora o pojemności 59,93 kWh.
Jeśli chodzi o wyposażenie, to najtańsza wersja iCAR V23 w Chinach oferuje m.in.:
– reflektory LED, adaptacyjne światła drogowe i mijania, tyle światła LED,
– elektryczne, podgrzewane lusterka, wycieraczki z czujnikiem deszczu, ogrzewanie tylnej szyby,
– wielofunkcyjną skórzana kierownica,
– automatyczną klimatyzacja,
– pompę ciepła,
– dźwięk ostrzegawczy przy niskich prędkościach,
– funkcję automatycznego parkowania, czujniki parkowania przód/tył,
– tryby jazdy: Komfort, Ekonomia, Sport, Śliska droga, Indywidualny,
– tempomat,
– asystenta podjazdu i zjazdu,
– 15,4’calowy ekran LCD multi-touch 2,5K HD,
– bezprzewodowy CarPlay, Bluetooth, nawigacja satelitarna, system kontroli rozpoznawania głosu,
– zdalne aktualizacje OTA,
– 19’calowe aluminiowe felgi.
Jeśli weźmiemy pod uwagę atrakcyjne ceny, kompletne wyposażenie pod względem bezpieczeństwa, to ten atrakcyjny SUV z powodzeniem zastąpi nie tylko gwiazdy Jeepa.

Chery przewiduje także nowego konkurenta dla Jeepa Avengera
Po wprowadzeniu do Europy SUV-a V23 iCAR Chery zaproponuje większy model w modnym nadwoziu. Na rynek pod koniec przeszłego roku ma trafić bowiem 4,8-metrowy V25. Ten model pod względem mechaniki wykorzystuje elektryczny układ napędowy o rozszerzonym zasięgu z 1,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.
Dodatkowo do 2027 roku Chery planuje wprowadzenie na rynek małego elektrycznego SUV-a o nazwie V21. Będzie konkurował z Jeepem Avengerem. W serii modelowej V ma się jeszcze pojawić model V-29. To będzie duży SUV, ale nie wiadomo, czy trafi do Europy. Docelowo w ramach ekspansji globalnej Chery przewiduje otwarcie 2000 salonów wystawowych marki iCAR w 100 krajach w ciągu trzech lat.


Źródło: ITHome, iCar Global, WRC Media