SUV musi mieć potężny silnik? To świetna opcja
Ford to producent, którego absolutnie nikomu nie trzeba przedstawiać. To amerykańska legenda, która na przestrzeni dekad osiągnęła niemal wszystko. Zarówno w świecie motoryzacji ogółem, jak i chociażby motorsportu. No właśnie – amerykańska legenda. Tutaj dochodzimy do istotnego punktu. Z jednej strony Ford to producent, który osiągał i osiąga wciąż ogromne sukcesy na rynku globalnym. Oznacza to, że musiał produkować samochody różnorodne – trafiające w międzynarodowe gusta na całym świecie. Natomiast były też modele, które bezpośrednio nawiązywały i wciąż nawiązują do pierwotnego, amerykańskiego charakteru. Co to oznacza?

Potwierdzeniem wyżej postawionej tezy jest chociażby Ford Explorer, czyli SUV, który… umówmy się – miał przede wszystkim odnieść sukces na rynku rodzimym, w Stanach Zjednoczonych. Od początku produkcji w 1990 roku był to SUV duży i potężny. A że w Europie pasjonatów tego typu motoryzacji też nie brakuje, Explorer oczywiście trafił też na Stary Kontynent i w zasadzie był na nim całkiem popularny. Przykładem jest już druga generacja, którą dzisiaj można kupić w naszym kraju w całkiem niezłej cenie. Z czym mamy tutaj do czynienia?
To dobra opcja?
Drugą generację Explorera produkowano w latach 1995-2001. Z racji na fakt, że Amerykanie nie uznają małych silników, w ofercie było kilka benzynowych jednostek o pojemności 4, lub 5 litrów oraz dieslowski silnik o pojemności 3,4 litra. Moc w benzyniakach wahała się od 162 do 240 koni. Najsłabszy był diesel, bo jego moc wynosiła zaledwie 120 koni. W trzeciej generacji do wyboru były minimum 4-litrowe benzyniaki. W tym V6 oraz V8 z mocą sięgającą 243 koni mechanicznych. Duże i potężne silniki – to jest to, co Amerykanie kochają. Ale przecież nie tylko oni…

Ford Explorer drugiej, czy trzeciej generacji jest w Polsce bardzo wysoko oceniany. Auta te są doceniane nie tylko za silniki, ale też za przestrzeń w środku i bezawaryjność. Ludzie, którzy na takie auto się decydują, w zdecydowanej większości są ze swojego wyboru zadowoleni. Explorer to trochę samochód do zadań specjalnych. To trochę maszyna dla pasjonatów… raczej nie nadająca się do codziennych podróży po zatłoczonym mieście. W Polsce nie brakuje fanów tego typu motoryzacji. Dobrą informacją dla nich jest fakt, że dziś można u nas kupić takie auto za mniej, niż 20 tysięcy złotych.
Zdjęcia: Ford