Nowy chiński sedan klasy premium. Full dopasiona wersja spala 3,7 l/100 km i kosztuje zaledwie 72 080 zł

Chiński gigant Geely rozpoczął sprzedaż swojego luksusowego, 5-metrowego samochodu rodzinnego. Sedan może pochwalić się spalaniem na poziomie 3,7 litra na 100 kilometrów, a jego cena… Cóż, za takie pieniądze u europejskich producentów możemy kupić tylko podstawową Skodę Fabię z silnikiem 1.0 i trzema cylindrami. Ale ten sedan od Geely jest wyposażony po sam dach. 

geely-galaxy-starship-8-sedan
Podaj dalej

Ten sedan jest wyposażony po sam dach, a kosztuje grosze

geely-galaxy-starship-8-sedan
fot. Geely

Sedan ma pod maską silnik generujący 375 koni mechanicznych, w standardzie ma autopilota, a w teście łosia radzi sobie z prędkościami, o jakich większość europejskich odpowiedników może tylko pomarzyć. Geely nawet z absolutnie pełnym wyposażeniem wciąż kosztuje mniej niż podstawowa Skoda Octavia. 

Geely zaprezentował swoją nowość po raz pierwszy miesiąc temu. To luksusowy, 5-metrowy sedan o nazwie Galaxy Starship 8. Ale my możemy patrzeć z zazdrością i czekać, aż pojawi się w Europie. Samochód oferuje za niewielkie pieniądze luksus, komfort i ekonomię. I to za takie pieniądze, że zamyka europejskim konkurentom usta. 

geely-galaxy-starship-8-sedan
fot. Geely

Pierwsi klienci otrzymają swoje egzemplarze jeszcze w maju tego roku. Podstawowa wersja otrzyma 1,5-litrowy, czterocylindrowy silnik spalinowy o mocy 110 koni mechanicznych. Jest on połączony z silnikiem elektrycznym o mocy aż 215 koni mechanicznych i akumulatorem o pojemności 18,4 kWh. Dostarcza on energii wystarczającej na przejechanie aż 130 kilometrów bez emisji spalin. Ale już sam silnik spalinowy zużywa 3,7 l/100 km, co daje łączny zasięg 1600 kilometrów. 

W wyższej wersji dostajemy turbodoładowany silnik spalinowy, którego moc wzrasta do 161 koni mechanicznych. Łącznie sedan ma ich aż 375, co pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy. Ponadto, do tego mamy akumulatory o pojemności 27,69 kWh. Ale najbardziej imponujący jest tutaj test łosia. Sedan potrafi wykonać go przy 80 km/h, co jest imponującym wynikiem.

geely-galaxy-starship-8-sedan
fot. Geely

W kabinie jest luksusowo i bezpiecznie

Obie wersje w standardzie wyposażone są w system autonomicznej jazdy, który może przejąć obowiązki kierowcy do prędkości 120 km/h. Samochód obsługuje do 300 scenariuszy parkowania, ma 10 kamer, 5 pięć radarów i LIDAR na dachu. Tam znajduje się także panoramiczny dach o powierzchni 1,36 m2. 

Wnętrze imponuje nie tylko fotelem kierowcy, który można całkowicie złożyć. Tylna kanapa ma opcję regulowanych oparć, a bagażnik zmieści do 405 litrów załadunku. Jednak w tym względzie to Skoda Octavia wygrywa. Ekran dotykowy otrzymał system operacyjny Flyme Auto z siecią neuronową DeepSeek. W kabinie znajdują się dwa oddzielne ekrany – 25,6-calowy wyświetlacz przezierny z rozszerzoną rzeczywistością, system audio z 23 głośnikami, czy bezprzewodowa ładowarka do smartfona. 

geely-galaxy-starship-8-sedan
fot. Geely

To wszystko powinno kosztować fortunę, ale tak nie jest. Geely Starship, luksusowy sedan kosztuje 72 080 złotych w swojej ojczyźnie. Nawet najbardziej wypasiona wersja kosztować będzie maksymalnie 89 590 zł. Czyli wciąż mniej niż podstawowa Skoda Octavia. Za tę cenę samochód oferuje niesamowicie dużo i nic dziwnego, że europejskie auta coraz mniej przemawiają do chińskich klientów. Ale wkrótce będą miały problem nawet z rodzimą publiką przy takiej konkurencji. 

Przeczytaj również