BYD wstrząsa tronem Dacii i wyprzedza Citroena, Omodę i Suzuki w Wielkiej Brytanii
Ambitne plany chińskiego giganta BYD zakładają podbicie brytyjskiego rynku samochodów w ciągu najbliższych pięciu lat. Nie jest tajemnicą, że właśnie udało mu się trafić do pierwszej dwudziestki bestsellerów w Wielkiej Brytanii. To duży sukces, jeśli weźmiemy pod uwagę, że pobił królową niskich kosztów Dacie i świętującego sprzedażowy sukces na wielu rynkach Citroena.
Według danych Autocar w pierwszym kwartale 2025 roku BYD dostarczył do Wielkiej Brytanii 9271 pojazdów. To imponujący wynik, jeśli wiemy, że przekracza rozmiarami całkowitą sprzedaż w Wielkiej Brytanii za cały 2024 rok. Po drugie chiński gigant sprzedaje samochody Brytyjczykom dopiero od dwóch lat. Ten fakt budzi obawy o pozycję numeru jeden chińskich marek na Wyspach, jaką zajmuje MG. Obecnie konkurent BYD cieszy się 11 pozycją w rankingu bestsellerów, wyprzedzajac uznane marki tj. Hyundai, Skoda i Volvo.
BYD aspiruje do zaszczytnej pozycji numeru jeden na świecie. Wie, że jeśli ma zrealizować swój ambitny cel, wcześniej musi to zrobić na wielu rynkach. W tym na tym na trzecim co do wielkości rynku Wielkiej Brytanii.
Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu marki w UK, Steve Beattie, uważa, że marka ma jeszcze ogromne możliwości rozwoju. Strategiczny fundament BYD, jakim zwiększenie świadomości marki ustanowiono. Potwierdzeniem tego jest 19 pozycja w rankingu bestsellerów.

Hatchback Dolphin i SUV Seal U sprzedażowym hitem w Wielkiej Brytanii
BYD podbijając sprzedaż na rynku brytyjskim, szybko rozszerza swoją ofertę. W marcu 2023 r. do cennika trafił crossover Atto 3 a później sedana Seal, który konkuruje z Teslą Model 3. Katalog producenta uwzględnia także hatchbacka Dolphin, który konkuruje z Volkswagenem ID 3.
W 2024 roku BYD wprowadził na rynek Wielkiej Brytanii model Seal U. To na razie jedyny samochód z mechaniką hybrydową model typu plug-in. Całość oferty doskonale uzupełnił Sealion 7, stając się alternatywą dla Tesli Model Y.
Wśród wyżej wymienionych pojazdów największą popularnością cieszą się BYD Dolphin i SUV Seal U. Ten pierwszy jak poinformował Steve Beattie jest już prawie wyprzedany. Marka spodziewa się, że wprowadzenie na brytyjski rynek małego crossovera Atto 2 pozwoli znacznie podbić sprzedaż w 2025 r.
W planach na brytyjski rynek jest także Dolphin Surf. To najmniejszy model w ofercie chińskiego giganta, który wypełni lukę w segmencie A pojazdów. Ma szansę na wielki sukces, jeśli weźmiemy pod uwagę, że producenci dziś głównie skupiają uwagę na SUV-ach i crossoverach zaniedbując ten segment. Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w BYD UK, Steve Beattie wierzy, że przyciągnie on do salonów chińskiej marki więcej młodych konsumentów.
W Chinach BYD przygotował już nowości. Wśród nich jest odświeżony brytyski bestseller Dolphin i SUV Tang L z technologię platformy Super e.
