Spektakularny SUV BYD trafia na rynek z pierwszym cennikiem. Tesla i spółka mogą się pakować

Nie ma na świecie drugiego takiego producenta, który mógłby się pochwalić takimi osiągnięciami w segmencie pojazdów elektrycznych, jak BYD. Chiński gigant, który niedawno wprawił w osłupienie cały świat nową platformą i generacją akumulatorów, dziś oficjalnie pokazał cennik SUV-a, który je otrzyma.

BYD_TANG_T51004
Podaj dalej

BYD Tang L z „twarzą” smoka zamierza skompromitować rywali

Żarty się skończyły. Chiński gigant BYD robi szach mat marce Elona Muska i innym rywalom, gdy zaprezentował nową generację akumulatorów typu blade i nową technologię platformy Super e. Jeśli wierzyć danym udostępnionym przez BYD dzięki nim po 5- minutowym ładowaniu otrzymamy zasięg 400 km. Jeśli nawet założymy, iż mowa o zasięgu CLTC, to liczby i tak robią wrażenie.

Platforma z możliwością ładowania pojazdów elektrycznych z mocą do 1000 kW (1 MW) redefiniuje rynek. Wytrąca przeciwnikom elektryfikacji ważny argument. Samochód BYD z nową platformą zmienia światopogląd. Teraz człowiek nie czeka na samochód elektryczny, tylko ten czeka na niego. Gotowy do jazdy tak szybko, jak spalinowy po tankowaniu. Zatem BYD wnosi ważny wkład w branżę.

Chiński gigant opracował także nową generację silników elektrycznych, które mogą osiągnąć imponujące 30 511 obr./min. Czyli najwyższą wartością spośród wszystkich masowo produkowanych silników elektrycznych. Zaawansowane technologie trafiły już do dwóch modeli BYD i znamy już ich ceny w Chinach.

Tang L pojawia się na rynku w dwóch wersjach: elektrycznej i hybrydowej. Pierwsza zaczyna się od 239 800 juanów (ok. 123 000 zł). Cena hybrydowej wersji typu plug-in DM zaczyna się zaś od 229 800 juanów ( ok.122 000 zł).

SUV Tang L EV
BYD Tang L EV

Nowy SUV BYD okrzyknięto epokowym odkryciem

Na dzisiejszej konferencji prasowej poświęconej „epokowemu flagowcowi” oficjalnie ogłoszono pojawienie się na chińskim rynku serii modeli BYD Tang L. Nowy samochód giganta zbudowano na bazie nowej technologii platformy Super e. Otrzymuje również nową generację akumulatorów typu blade, funkcję szybkiego ładowania o mocy 1MW. SUV korzysta również z innych zdobyczy technologii producenta tj. inteligentna wersja Eye of God B (DiPilot 300) i system Yunnian C.

Tang L DM trafia do katalogu w trzech konfiguracjach:
– Signature LiDAR o mocy 215 KM (CLTC) z ceną : 229 800 RMB,
– Flagship LiDAR o mocy 200 KM ( napęd 4WD) z ceną 249 800 RMB,
– Drone Player Edition w cenie 285 800 juanów.
Wersja Tang L EV także występuje w trzech opcjach do wyboru:
– LiDAR Premium Edition o mocy 670 KM- 239,800 RMB,
– LIDAR  Flagship  o mocy 670 KM- 259,800 RMB,
– Flagship z radarem laserowym z napędem na cztery koła: 289 800 RMB.

Nowy samochód jak widać jest dostępny z dronem Lingyuan. Opracował go BYD i DJI. Otrzymuje funkcjonalności tj. dynamiczny start i lądowanie, inteligentne śledzenie SUV-a, powrót do kabiny za pomocą jednego przycisku. Ponadto obsługuje filmowanie za pomocą jednego przycisku, co bez wątpienia wzbogaca podróż o niezapomnianą rozrywkę. Zwłaszcza że z cennika można sporo urwać, oddając stary samochód i uwzględniając dotację na wymianę.

BYD Tang L EV
Widok wnętrza BYD Tang L EV

Luksusowy i inteligenty Tang L EV wygrywa opłacalnością z Teslą i spółką

Tang L EV debiutuje w wersjach z jednym lub dwoma silnikami. W tej drugiej przyspiesza do setki w czasie 3,6 sekundy. To opcja w sam raz dla miłośników dynamicznej jazdy, która błyskawicznie uzupełnia zapasy energii.

Wnętrze nowego samochodu ze względu na układ siedzeń pozwala na przewiezienie 7 pasażerów. Fotele z przodu wyposażono w funkcje wielokierunkowej regulacji, podgrzewanie, wentylację, masaż. Ustawienia te można zapisać w pamięci pojazdu. Drugi rząd siedzeń także ma własne ogrzewanie, wentylację, masaż. Dodatkowo ostatnie dwa rzędy siedzeń można rozłożyć całkowicie na płasko.

Kierowca ma do dyspozycji ekrany: instrumentów i centralnego sterowania oraz wyświetlacz przezierny HUD. Dodatkowo SUV wykorzystuje superczuły, interaktywny, inteligentny kokpit DiLink oraz zaawansowaną wersję DiLink 150. Obsługuje głosowy inteligentny model AI i pełnowymiarową wersję zintegrowanego DeepSeek. Jeśli chodzi o inteligentną jazdę, to nowy samochód wyposażono w inteligentne podwozie DiDyna oraz system DiPilot 300, który składa się z 1 radaru laserowego, 5 radarów milimetrowych, 12 radarów ultradźwiękowych i wielu kamer.

Tang L oferuje także takie funkcjonalności jak:
– bezprzewodowe ładowanie,
– system zapachowy,
– lodówkę z funkcją ogrzewania i chłodzenia w pierwszym rzędzie.

Han L EV BYD
BYD Han L EV to drugi model producenta, któy obsługuje błyskawiczne 5-minutowe ładowanie

Podsumowanie

BYD Tang L i Han L będą trudnymi rywalami dla Tesli i spółki. SUV stanowi zagrożenie dla sprzedaży takich modeli jak: VW Touron Pro czy Luxeed R7. Skupiając się na sportowym charakterze, oferując lepsze właściwości techniczne, staje się ogólnie lepiej opłacalny. Nowy SUV BYD może być zatem wielką gwiazdą w swoim segmencie. Wielu uważa, że jest wart swojej ceny. NIE PRZEGAP: BYD postawił rynek na równe nogi platformą 1000V. Elektrycznego chińskiego SUV-a „zatankujesz” tak szybko jak benzyniaka

Przeczytaj również