Jak podają najnowsze dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, samochody hybrydowe stanowią najpopularniejszą grupę nowych osobówek. W pierwszym kwartale zarejestrowano ich 72 671 szt. Jest tu jednak pewien haczyk, bo PZPM w tym zbiorze umieszczę hybrydy równoległe (HEV) oraz miękkie hybrydy (MHEV). Poza zbiorem są za to hybrydy plug-in (PHEV) i hybrydy szeregowe (REEV).

Nissan ma najpopularniejszą miękką hybrydę
Nie ulega jednak wątpliwości, że to właśnie HEV-y i MHEV-y stanowią najczęstszy wybór wśród klientów nowych aut. Hybrydowy ranking modelowy muszą otwierać przede wszystkim Toyoty z napędem HEV. W pierwszym kwartale najpopularniejszą z nich była Toyota Corolla z liczbą 5 593 rejestracji. Podium kompletują SUV-y tej samej marki z hybrydami równoległymi, czyli Toyota C-HR (3 921 szt.) i Toyota Yaris Cross (3 054 szt.). Najpopularniejszy brand motoryzacyjny w Polsce opanował zresztą nie tylko kwartalne podium, ale i czołową czwórkę za sprawą 2 715 rejestracji Toyoty Yaris.

Po bardzo udanym marcu na piąte miejsce i pierwsze wśród MHEV wskoczył Nissan Qashqai. Na japońską hybrydę od stycznia do marca zdecydowano się 2 696 razy (na hybrydę szeregową e-Power tylko 5). To wynik wyraźnie lepszy od Skody Octavii (2 425 szt.), która oprócz wariantu MHEV ma też wersję PHEV. Na kolejnym miejscu widać Hyundaia Tucsona (2 222 szt.), czyli SUV orkiestra (dostępny jako MHEV, HEV lub PHEV). Czołową dziesiątkę kompletują bogato wyposażone SUV-y jak: Lexus NX (2 159), Volvo XC60 (2 129) i Toyota RAV4 (2 040).
Toyota dominuje
Aż 5 modeli Toyoty w Top 10 robi wrażenie, podobnie jak sumaryczny wynik marki. W pierwszym kwartale Toyota odnotowała 20 257 rejestracji na samych hybrydach HEV. Drugie w zestawieniu Audi odnotowało wynik „tylko”… 4 895 rejestracji. Dość podobny rezultat uzyskała marka premium Toyoty, czyli Lexus (4 626 szt.).

Do podium niewiele zabrakło Mercedesowi (4 523), lepszemu od BMW (4 199) i Hyundaia (4 049). Miękkie hybrydy stanowiły główną część sprzedaży Volvo (3 873), a ich udział wzrósł w Skodzie (3 494). Udany miesiąc Qashqaia pomógł tylko nieco zniwelować kwartalną stratę Nissana (-5,6 proc.), który po marcu miał 3 145 rejestracji MHEV-ów. Czołową dziesiątkę uzupełniło Renault (2 346 szt.).