SUV premium
Segment SUV jest aktualnie tym zdecydowanie najbardziej popularnym na rynku. Takie samochody znajdują się w ofercie niemal każdego producenta. Chcąc uczestniczyć w tym wyścigu o klienta trzeba zadbać o odpowiednią ofertę – jest to kwestia oczywista. Mnogość tych samochodów sprawia, że tak naprawdę wybór jest niemal nieskończony. Wszystkie te auta się od siebie różnią. Tak naprawdę niemal pod każdym względem. Wygląd, osiągi, wyposażenie, zawieszenie i tak dalej. Tak się składa, że Infiniti w tym wszystkim oferuje model premium, który aż ocieka luksusem.

SUV może być przecież nudny jak flaki z olejem. Może mieć moc na poziomie 100 koni, napęd na przednią oś i tak naprawdę nie będzie się nadawał ani w teren, ani do miasta, ani w daleką trasę. Ale wtedy pojawia się Infiniti FX. A konkretniej mówiąc, druga generacja tego modelu, która była produkowana w latach 2008-2017. Na samym wstępie należy podkreślić, że wiek nie jest w tym przypadku żadnym problemem. Wystarczy jeden rzut oka na ten samochód i oczywistością staje się, że takie auta się nie starzeją. Nawet wersje z okolic 2010 roku dziś wyglądają bardzo świeżo.
Wygląd, wyposażenie, osiągi…
FX drugiej generacji wygląda świetnie – to zdążyliśmy już ustalić. Jeśli chodzi o wyposażenie, to standardem jest tutaj m.in. skórzana tapicerka, pełna elektryka szyb, lusterek, czy foteli, 20-calowe felgi, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, czy też niesamowity system audio. I podkreślmy – to wszystko w podstawie. Funkcjonalności w bogatszych wersjach wyprzedają swoją erę o kilka lat. Do tego dochodzą niesamowite silniki. Wszystkie benzynowe jednostki mają moc ponad 300 koni mechanicznych. A 5-litrowe V8 zbliża się wręcz do granicy 400 koni. Najsłabszą jednostką jest 3-litrowy diesel o mocy 238 koni. Co ciekawe – spalanie nie jest takie złe. W przypadku diesla spada nawet poniżej 10 litrów.

Na portalu „Autocentrum” samochód ma bardzo dobrą średnią ocenę na poziomie 4,5 na 5. Ludzie zwracają uwagę na to, że jest to znakomite auto. Bardzo trwałe, wytrzymałe. Ma świetne silniki i kapitalnie się prowadzi. W każdym calu czuć, że jest to produkt premium. Komfort podróżowania, luksus – to wszystko jest na miejscu. Cena? Najtańsze egzemplarze drugiej generacji Infiniti FX to półka cenowa 40-50 tysięcy złotych. Droższych… też nie brakuje. Z jednej strony można powiedzieć, że to sporo jak na samochód z lat 2009-2012. Jednak z drugiej… biorąc pod uwagę wszystko to, co napisałem wyżej… czy aby na pewno? Czy cena rzeczywiście jest tutaj przesadzona?
Zdjęcia: Infiniti