Nowy MG IM6 debiutuje za granicą. Dwie wersje do wyboru i cena poniżej rywali

Pierwszy zagraniczny model IM Motors rozpoczął swoją zagraniczną ekspansję. Pod zmienioną nazwą na MG IM6 zadebiutował na pierwszym rynku poza Chinami z nieco zmienioną specyfikacją. W ofercie jest dostępny w dwóch wersjach a konkurencyjny cennik i specyfikacja to mocne atuty przeciwko rywalom.

MG IM6 SUV EV wersja Chiny zdjecie poglądowe
Podaj dalej

MG IM6 ma pierwszą zagraniczną specyfikację i cenę

Etykieta MG dla modeli chińskiej marki premium IM Motors nie jest żadną nowością. Mówiło się o niej już w 2024 roku w związku z planowanym debiutem w Europie. Jako pierwszy pod szyldem Morris Garage za granicą zadebiutuje IM L6. Zgodnie z zapowiedziami w dniu 18 marca br. MG IM6 zadebiutowało na rynku Tajlandii.

Zagraniczna wersja modelu wizualnie nie różni się zbytnio od wersji na krajowy, chiński rynek. Zachowuje spójny wygląd, ale na dachu nie ma ważnego elementu, jakim jest LiDAR. To oznacza, że technologicznie odbiera od oryginału, co dodatkowo znajduje odzwierciedlenie we wnętrzu SUV-a. Chociaż znajduje się tam 26,3-calowy ekran dotykowy, wbudowany system rozrywki IM OS oraz kilka udoskonaleń, to jednak nie ma ekranu drugiego pasażera. Dodatkowo zmieniono także kierownicę na klasyczną z pełnymi ramionami.

SUV pod względem wielkości nadwozia pozostaje zgodny ze starym modelem LS6. Długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4904/1988/1669 mm oraz rozstaw osi 2950 mm. Spójrzmy zatem na cennik i specyfikację.

MG IM6 EV
MG IM6 EV na rynek Tajlandii względem wielkości nadwozia pozostaje zgodny ze starym modelem LS6

Elektryczny SUV debiutuje z ceną poniżej rywala z logo Tesli

Na rynek Tajlandii MG IM6 trafia pięciu kolorach do wyboru: Ferdinand Pink, Raphael Tea, Ares Black, Rembrandt Gray i Nevis Blue. Jeśli chodzi o specyfikacje, otrzymuje m.in.

– bezprzewodową ładowarkę do telefonu komórkowego o mocy 50 W,
– system audio z 20 głośnikami,
– skórzaną tapicerkę i kierownicę,
– lusterko wsteczne z funkcją strumieniowego przesyłania multimediów,
– inteligentne systemy bezpieczeństwa,
– panoramicznym dachem,
– oświetlenie Ambient w 256 kolorach,
– światła w technologii LED,
– elektrycznie otwieraną klapę bagażnika,
– automatyczny asystent parkowania (APA),
– bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto,
– automatyczną klimatyzacją ( z niezależnym rozdzieleniem tyłu i przodu),
– fotele przednie z funkcją chłodzenia i z systemem masażu dla kierowcy,
– zaawansowany procesor QUALCOMM SNAPDRAGON 8295 i NVIDIA Orin N do zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy.

Cała lista powyżej zawiera fabryczne wyposażenie, bo dwie oferowane wersje różnią się jedynie mechaniką. SUV na rynek Tajlandii trafia bowiem w dwóch wersjach mocy i zasięgu. Najtańsza oferuje moc 295 KM, a pojemność akumulatora 75 kWh pozwala pokonać bez ładowania dystans 550 km (NEDC). Druga z akumulatorem o pojemności 100 kWh i mocy 778 KM oferuje zasięg 634 km (NEDC). Ładowanie DC od 10% do 80% przy maksymalnej mocy zajmuje 18 minut. Trzeba jednak pamiętać, że to zależy od pozostałej pojemności akumulatora i mocy stacji ładującej.

MG IM6 SUV EV
MG IM6 EV

Ile trzeba zapłacić w Tajlandii za MG IM6?

Dwa modele znajdują się w przedziale cenowym 1,3999-1,7999 mln tajskich bahtów. To odpowiada kwotom od ok. 160 000 zł do 205 000 zł. Najważniejszym rywalem tego modelu w Tajlandii jest Tesla Model Y. Obecny przedział cenowy tego samochodu na rynku tajskim wynosi 1 769 000–2 069 000 bahtów. W związku z tym IM6 dzierży zwycięską kartę, jeśli chodzi o koszt zakupu. Czas pokaże, czy to wystarczy, by pokonać elektrycznego SUV-a Tesli oraz wielu innych rywali tj. Zeekr 7X, Xpeng G6 i Hyundai IONIQ 5.

Przeczytaj również