To SUV, który w Polsce wpędza w kompleksy Mercedesa. Tańszy, premium i z etykietą eko wygrywa świetnym designem i technologią

Segment SUV-ów w Polsce stale rozrasta się o nowe modele albo zmodernizowane wersje tych dobrze nam znanych. Taki zakup dzisiaj już nie wymaga wypchanego portfela. W ofertach nie brakuje samochodów, które nie mają czego zazdrościć znacznie droższym rywalom. Zwłaszcza jeden przyciąga na ulicach uwagę eleganckim designem, którego nie powstydziłaby się żadna marka premium.

SUV Jaecoo 7
Podaj dalej

To tani i ładniejszy SUV od Mercedesa GLA z jakością premium

Pod koniec września 2024 roku polski rynek wzbogacił się o zupełnie nową markę. Odkąd pokazała swojego SUV-a i cennik skupia na sobie uwagę marek premium. To być może dlatego, że pozycjonuje się go jako konkurencyjną opcję dla wyższej klasy modeli tj. Mercedes GLA czy BMW X1.

JAECOO 7 już na pierwszy rzut oka przyciąga uwagę nowoczesnym designem. W dalszej kolejności może się pochwalić świetnym stosunkiem ceny i jakości. Chiński Chery, do którego należy, nie kryje, że jego młoda marka powstała właśnie po to, by kraść sprzedaż konkurentom premium w Europie.

Odkąd JAECOO 7 trafił do Polski, segment zdominowany przez marki z najwyższej półki ma groźnego rywala. Nie musi niczego zazdrościć droższym SUV-om na dodatek ma teraz w ofercie opcję z poszukiwanym napędem hybrydowym.

Ten elegancki model ma szereg zaawansowanych funkcji i luksusowych detali wnętrza zarezerwowanych do tej pory dla klientów z grubym portfelem. Przystępny cennik czyni go więc atrakcyjną alternatywą dla Mercedesa i półki.

Jaecoo 7 Super Hybrid / chiński SUV
Jaecoo 7 Super Hybrid fot. materiały prasowe

Mało znany JAECOO 7 ma wiele do zaoferowania

JAECOO 7 oferowany jest w Polsce w dwóch poziomach wyposażenia. Już ten najtańszy robi wrażenie. Nabywca bez żadnych dopłat otrzymuje m.in.:
– 19-calowe felgi aluminiowe,
– pionowy ekran multimedialny HD o przekątnej 13,2 cala,
– system kamer 540° poprawiającą widoczność i zwrotność,
– system nawigacji satelitarnej,
– skórzaną tapicerkę,
– dach panoramiczny,
– elektrycznie sterowane drzwi bagażnika,
– fotele przednie podgrzewane z elektryczną regulacją,
– klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury,
– inteligentnego asystenta głosowego, zapewniającego intuicyjną i praktyczną obsługę.

Chiński SUV wyróżnia się także, jeśli chodzi o kwestie bezpieczeństwa i komfortu. Oferuje 8 poduszek powietrznych i szereg systemów bezpieczeństwa, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz adaptacyjny tempomat. Dodatkowo wersja z napędem hybrydowym oferuje funkcję V2L (Vehicle-to-Load). To możliwość zasilania urządzeń zewnętrznych za pomocą energii zgromadzonej w baterii pojazdu. Ile za to wszystko trzeba zapłacić? Wystarczy 139 900 zł.

SUV Jaecoo 7 test łosia 2025
Manewr, podczas którego Jaecoo 7 szczególnie błyszczy to wykonywanie uników, źródło: km77/YouTube

Dobrze wyposażony wszechstronny SUV do miasta i w teren

Jeśli zastanawiasz się nad zmianą samochodu na nowego SUV-a, to JAECOO 7 w jakości premium jest w cenie bliżej Toyoty Yaris Cross Style. Różnica jest taka, że jest dużym SUV-em, który oferuje wygodną przestrzeń wewnątrz, atrakcyjny wizualnie wygląd i właściwości terenowe.

Biorąc pod uwagę, że szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 1865 mm i 1680 mm, a rozstaw osi wynosi 2650 mm, to można liczyć na solidną, pewną postawę oraz stabilność na drodze. Czego dowiodły testy łosia przeprowadzane z tym modelem.

Wielkim atutem, który pomaga JAECOO 7 w walce z wieloma rywalami, jest pojemny bagażnik (od 424 do 1349 litrów). Taką przestrzeń można wykorzystać na wiele sposobów. Mocną stroną chińskiego SUV-a jest także mechanika.

SUV może być wyposażony w silnik benzynowy. Ma pojemność 1.6 l i moc 145 KM (275 Nm) i chwali się zużyciem paliwa w ilości 7,5 l/100 km. Cena jest dość konkurencyjna, jeśli chodzi o pojazd w tym segmencie. JAECOO 7 przyspiesza do setki w czasie 10,8 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 180 km/h. Klienci mogą sobie wybrać pomiędzy napędem na przednie i wszystkie koła. Ta druga opcja to wydatek 157 900 zł.

Jednak atrakcyjniejszą dziś opcją jest wersja hybrydowa JAECOO 7, która kosztuje 159 900 zł. Taki wydatek pozwala nam się cieszyć dużym SUV-em, który nie rezygnuje z niczego. Pokona 1200 km zatankowany i z naładowaną baterią i spali średnio 6 l/100 km. Dodatkowo JAECOO 7 Super Hybrid przyspiesza do setki w czasie 8,5 sekundy i oferuje moc 204 KM (310 Nm). Taka wersja z etykietą eko i napędem na cztery koła kosztuje 169 900 zł. Próżno w tej cenie szukać luksusowego oszczędnego SUV-a o zasiegu elektrycznym 91 km, który nawet nie wymaga dopłaty niezależnie od koloru nadwozia.

Jaecoo 7 SUV wnętrze
źródło: materiały prasowe producenta

Podsumowanie

JAECOO 7 wyróżnia się także, jeśli chodzi o kwestie gwarancji i bezpieczeństwa. Producent zapewnia usługę Assistance przez okres gwarancji, która wynosi do 7 lat (lub 150 000 km). W przypadku wersji Super Hybrid bateria wysokonapięciowa, silnik trakcyjny, moduł sterowania silnika (MCU) oraz moduł sterujący pojazdu (VCU) objęte są gwarancją na 8 lat / 160 000 km.

Takie dodatkowe wsparcie dobrze działa na zaufanie kupujących w stosunku do nowej marki. To plus atrakcyjna cena i wyposażenie wzmacniają wizerunek JAECOO 7. Pojawienie się SUV-a, na pewno na nowo definiuje równowagę pomiędzy jakością i dostępnością w swoim segmencie. Taka oferta to prawdziwy wstrząs dla droższych konkurentów. Zwłaszcza że wybór opcji sfinansowania zakupu tego imponującego SUV-a jest bogaty.

Uwzględnia pożyczki z oprocentowaniem 0%, leasing 102,5% i dodatkowe dwie opcje zakupu na raty. To bardzo kusząca propozycja dla tych, którzy chcą jeździć oszczędnie w mieście i cieszyć się SUV-em o właściwościach terenowych.

Artykuł zawiera link do publikacji powstałej w ramach płatnej współpracy z Omoda Jaecoo Poland, ale jest subiektywną oceną autora oferty tej marki.

Przeczytaj również