Historia Toyoty Hilux – od pracy w terenie do wygody na co dzień
Pierwszy rozdział historii Toyoty Hilux rozpoczyna się pod koniec lat 60. – w Japonii zadebiutował wówczas pickup napędzany silnikiem 1.5 o mocy 77 KM. Napęd na tylną oś i stosunkowo niewielkie wymiary jasno dowodziły, że mamy do czynienia z wołem roboczym, który ma dzielnie pomagać przedsiębiorcom w niedrogim i niezawodnym przewożeniu towarów. Sukces japońskiego modelu sprawił, że gama pojazdu stopniowo się rozszerzała, wprowadzając nowe warianty. Stopniowa ewolucja szybko doprowadziła go na szczyty rankingów sprzedaży i była sygnałem, że warto skupić się na rozwijaniu konstrukcji.

Na rynku szybko pojawiły się wersje z dłuższym nadwoziem. Ładowność również rosła, wraz z mocą silników. Już po kilku latach dostępne były Hiluxy napędzane większymi i mocniejszymi jednostkami. Do oferty szybko dołączył również napęd na 4 koła, dzięki któremu Hilux mógł pokonywać trudniejszy teren. Teraz, oprócz renomy niezawodnego, pewnego partnera w biznesie, zaczął być postrzegany jako wszędobylski i dzielny kompan najtrudniejszych zadań specjalnych… a czasami po prostu jako towarzysz wypraw pasjonatów off-roadu.
Ewolucyjne zmiany uczyniły z Hiluxa prawdziwy hit. Pickup Toyoty znajdował nabywców już na całym świecie i wkrótce trafił także do Europy, gdzie szybko zyskał rozpoznawalność. Manualne i automatyczne przekładnie, skuteczny napęd na obie osie, coraz więcej wersji wyposażenia, coraz więcej wariantów nadwozia, aż wreszcie – specjalne, limitowane edycje budowały reputację tego modelu.
Nowy Hilux jest wierny temu dziedzictwu. A Toyota obok wersji wyposażenia takich jak Live oraz Active, proponuje dziś Hiluxa w bogato wyposażonych wariantach Executive oraz Invincible. Na specjalną uwagę zasługuje ta druga wersja, która obok mnóstwa rozwiązań podnoszących komfort użytkowania przyciąga uwagę specjalnymi akcentami stylistycznymi. Ale zanim do tego dojdziemy, warto poświęcić parę słów imponującym możliwościom japońskiego pickupa.
Dowiedz się więcej >>> https://www.toyota.pl/nowe-samochody/hilux
Toyota Hilux 2025 – możliwości terenowe
Pickup Toyoty nie bez przyczyny stał się ikoną motoryzacji. Wystarczy wspomnieć o „najtrudniejszym rajdzie świata”, czyli o Rajdzie Dakar, w którym Toyota Hilux trzykrotnie świętowała zwycięstwo w barwach zespołu japońskiego producenta i jest też jednym z najchętniej wybieranych samochodów przez zespoły prywatne. Hilux odnosi triumfy nie tylko w Rajdzie Dakar – kluczowe rajdy cross-country na całym świecie również obfitują w zwycięstwa załóg mknących przez wydmy i bezdroża japońskim pickupem. Co naturalne, specyfikacja Toyoty Hilux w wersji rajdowej różni się od tej, jaką można opisać samochód dostępny w salonach. Niemniej możliwości terenowe drogowego Hiluxa również imponują.

Specyfikacja Toyoty Hilux 2025 mówi jasno – to pojazd stworzony do pokonywania trudnych warunków terenowych, oferujący imponujące właściwości off-roadowe. Z prześwitem wynoszącym do 293 mm (w wersji z podwójną kabiną) oraz kątem natarcia 29°, kątem zejścia 26° i kątem rampowym 23° Hilux radzi sobie doskonale w terenie. Jego głębokość brodzenia wynosi aż 700 mm, a kolejną mocną cechą jest zdolność pokonywania wzniesień o nachyleniu 42°.
Opisując możliwości terenowe Toyoty Hilux, nie sposób nie wspomnieć o napędzie na cztery koła, który jest w tym modelu oferowany w standardzie. To tradycyjny, sprawdzony i bardzo solidny układ, w którym to kierowca ruchem ręki decyduje, kiedy z tylnonapędowego pickupa chce uczynić terenówkę z napędem 4×4. Każdy współczesny Hilux wyjeżdża też z fabryki z tylnym mechanizmem różnicowym, który w razie potrzeby można zablokować, co dodatkowo podnosi możliwości terenowe. Do tego należy dodać jeszcze solidne zawieszenie i duże koła. Dzięki nim Hilux jest gotowy do wyzwań w każdym terenie, zapewniając niezawodność i komfort w najtrudniejszych warunkach. I oczywiście cenioną przez purystów konstrukcję opartą na ramie.
Silniki Toyoty Hilux
Terenowego siłacza Toyoty napędzają silniki wysokoprężne. Do wyboru są trzy jednostki z dobrze znanej rodziny D-4D. Cennik otwiera 150-konny diesel 2.4. Zwolennicy mocniejszych napędów mogą zdecydować się na Hiluxa z jednostką 2.8 o mocy 204 KM, która w wersji z automatyczną skrzynią biegów przekazuje na koła aż 500 Nm momentu obrotowego. Trzecią opcją jest tzw. miękka hybryda, czyli zelektryfikowany napęd 2.8 D-4D MHEV 48V 204 KM. W tej konfiguracji silnik wysokoprężny otrzymuje wsparcie jednostki elektrycznej zasilanej przez akumulator 48V. Po naładowaniu bateria może dostarczyć dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego podczas przyspieszania, zwiększając dynamikę jazdy. Co kluczowe, możliwości terenowe Toyoty Hilux 2025 z hybrydą Mild-hybrid 48V nie odbiegają od oferowanych przez wariant z tradycyjnym silnikiem Diesla.
Obecność mocnego napędu pod maską przekłada się na imponujące możliwości w zakresie transportu towarów. Maksymalna masa przyczepy (z hamulcami), którą może pociągnąć Hilux, wynosi 3500 kg, a ładowność auta sięga aż 1000 kg.
Dwa warianty kabiny i cztery opcje wyposażenia
Toyota Hilux 2025 jest dostępna w dwóch wersjach nadwozia. Właściciele, którym zależy przede wszystkim na możliwości transportu większych towarów, mogą wybrać wariant półtorej kabiny z większą przestrzenią ładunkową. Natomiast osobom szukającym większej wszechstronności bardziej przypadnie do gustu Hilux z podwójną kabiną i bardziej przestronnym wnętrzem.
Listę wersji wyposażenia otwiera wariant Live. Choć to bazowa wersja, to już w jej cenie otrzymamy Toyotę Hilux z klimatyzacją, systemem bezkluczykowym, podgrzewanymi lusterkami, kamerą cofania czy szerokim pakietem asystentów wspierających kierowcę. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, inteligentny tempomat adaptacyjny czy układ rozpoznawania znaków drogowych są w Hiluxie z rocznika 2025 dostępne bez najmniejszej dopłaty.
O oczko wyżej w cenniku znajduje się Hilux Active. W tej odsłonie wyposażenie Toyoty Hilux jest bogatsze o m.in. podgrzewane wycieraczki przedniej szyby, klimatyzację automatyczną, system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto czy podgrzewane przednie fotele.
Jeszcze więcej otrzymamy, decydując się na wersję Executive. Lista wyposażenia w przypadku tak skonfigurowanego pickupa wydłuża się o takie przydatne rozwiązania jak przednie i tylne czujniki parkowania, system kamer pokazujących otoczenie samochodu, automatycznie samopoziomujące się reflektory czy nawigację satelitarną. Ponadto w Toyocie Hilux Executive 2025 podgrzewane są nie tylko przednie fotele, ale także tylne.
Toyota Hilux Invincible – najbogatsze wyposażenie
Klejnotem w koronie pickupa Toyoty jest wersja Invincible. Hiluxa w tej odmianie nie sposób pomylić z żadnym innym samochodem. Projektanci Toyoty zadbali o to, wyposażając samochód w koła z 18-calowymi czarnymi aluminiowymi felgami, zmieniając wygląd przodu, dodając nakładki na nadkolach czy montując specjalne progi. A w środku efekt potęgują tapicerka łącząca skórę naturalną z syntetyczną oraz nastrojowe oświetlenie. O dobry klimat we wnętrzu dba też system Premium Audio JBL z aż 9 głośnikami.
Toyota Hilux jest dzisiaj wszechstronnym samochodem, który oferuje wiele udogodnień. Ale inżynierowie Toyoty nie pozwolili, by japoński pickup odszedł od korzeni – to nadal odporne auto terenowe gotowe na najtrudniejsze wyzwania.