Honda P7 to pierwszy SUV oparty na nowej architekturze
W dniu 3 marca GAC Honda przedstawiła w Chinach średniej wielkości elektrycznego SUV-a P7. Podobnie jak oczekiwany model S7 nie otrzymuje nazwy submarki Ye. To pierwszy model producenta powstały na inteligentnej i wydajnej architekturze W Hondy „Yunchi”. Dzięki niej model łączy najnowocześniejsze technologie i dynamikę obiecując większą przyjemność z jazdy.
Samochód może się pochwalić ekskluzywnym sportowym strojeniem, elektronicznymi lusterkami zewnętrznymi czy też system wspomagania jazdy L2 +. Także pod względem wzornictwa P7 Honda robi wielki krok naprzód. Szerokie nadwozie, nisko osadzone wygląda niezwykle wyrafinowanie.
Jeśli chodzi o rozmiary to długość, szerokość i wysokość Hondy P7 wynoszą odpowiednio 4750 mm/1930 mm/1625 mm a rozstaw osi 2930 mm. Szybkie ładowanie w ciągu 25 minut pozwala na uzupełnienie 80% energii.

Najwyżej klasy technologie czuwają nad komfortem i bezpieczeństwem podróżowania P7
Samochód Hondy, który oficjalnie zaprezentowano dzisiaj w Chinach, przeszedł testy wytrzymałościowe na dystansie 1,5 miliona kilometrów w ekstremalnie trudnych warunkach. Towarzyszyły mu przez ten czas mróz i wilgoć. Pokonywał autostrady i drogi pokryte żwirem często w towarzystwie słonej przybrzeżnej mgły.
Honda przez ten czas zredukowała przechyły podczas skręcania i poprawiła zdolność pojazdu do tłumienia nierówności. W rezultacie dzięki innowacyjnemu układowi napędowemu Hondy hamowanie i przyspieszanie SUV-em P7 to czysta przyjemność.
Płynne przyspieszanie P7 można poczuć także dzięki ergonomicznym fotelom o wysokim stopniu amortyzacji i pochłaniania wstrząsów. Wyposażone w głośniki w zagłówkach pozwalają się także cieszyć najwyższą jakością dźwięków dzięki współpracy producenta ze specjalistami z Bose.
SUV Hondy otrzymuje także elektroniczne lusterka, które eliminują problem martwych punków w polu widzenia podczas jazdy samochodem. Nowy 7’ calowy wyświetlacz posiada tryb widoku szerokokątnego, widoku lustrzanego i cofania. Zapewnia tak samo doskonałą widoczność w dzień, w nocy oraz niezależnie od warunków pogodowych panujących na drodze. To między innymi dlatego, że soczewka posiada powłokę przeciwmgielną, która doskonale zapobiega skraplaniu się wody.

Patent Hondy skutecznie chroni akumulator SUV-a
Akumulator CATL o pojemności 90 kWh zastosowany w nowym SUV-ie japońskiego producenta posiada opatentowaną przez Hondę strukturę ochronną modułu akumulatora wysokiej jakości. Nie straszne mu niskie temperatury, bo może utrzymać ponad 86,8% energii w temperaturze -30 stopni. Pokrywa wykonana z kompozytu SMC o wysokiej wytrzymałości chroni go także zarysowaniami i działaniem wody i ognia. Cała konstrukcja ochronna modułu baterii to patent Hondy.
Dodatkowo główną ramę nadwozia nowego SUV-a Hondy w 60% wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości (ponad 980 MPa). Stal formowana na gorąco stanowi 25%.

Specyfikacja wnętrza nowego SUV-a Hondy to luksus przez duże L
SUV P7 już w standardzie w całej serii modelu otrzymuje 13 poduszek powietrznych. Fotele wykonano z tkaniny ze strukturą przypominającą kaszmir. W kabinie P7 znajdują się ekrany o przekątnych 10,25 i 12,8 cala. Stworzone we współpracy z wiodącymi dostawcami w branży są pokryte powłoką antyrefleksyjną i antyodciskową.
Elektryczna Honda P7 korzysta także z inteligentnego systemu nawigacji Honda Sensing 360+. Samochód korzysta z szeregu funkcji tj. utrzymywanie pasa ruchu, automatycznego zwalniania przed wykonaniem manewru skrętu i automatycznej zmiany pasa ruchu. Jak w przypadku wszystkich inteligentnych systemów Honda podkreśla, że nie należy nadmiernie na nich polegać. Nadzór kierowcy jest w każdym przypadku niezbędny. Na wyposażeniu P7 jest także system DMS, który czuwa nad koncentracją i stanem emocji kierowcy.
Gama kolorystyczna nowoczesnego projektu wnętrza Hondy P7 podkreśla obecność technologii. Panel świetlny i wysoka jakość materiałów tworzą luksusową i funkcjonalną przestrzeń. System dźwięku BOSE składa się z 16 głośników, w tym 4 umieszczono w zagłówkach przednich foteli. Zastosowany w kokpicie system Honda Connect 4.0 obsługuje sterowanie samochodem za pomocą aplikacji mobilnej, rozpoznawanie głosu w czterech strefach pojazdu i szereg innych funkcji. Komputer samochodowy pojazdu po raz pierwszy wyposażono w otwartą platformę dużego modelu AI.

Czy Honda nowym SUV-em nadrobi zaległości w stosunku do rywali?
Jeśli chodzi o specyfikację, To nowa Honda P7 może pochwalić się zasięgiem do 650 km (CLTC). W konfiguracji występuje z pojedynczym silnikiem ( napęd na tył) lub dwoma z przodu i z tyłu ( napęd na cztery koła). Maksymalna moc wyjściowa silnika z przodu wynosi odpowiednio 150 kW (350 Nm), a z tyłu 200 kW (420 Nm). W efekcie sprint do setki zajmuje elektrycznej Hondzie 4,6 sekundy.
Honda P7 pozwoli producentowi dotrzymać kroku nowym mocnym konkurentom w Chinach. Jednak mając na uwadze zaciętą rywalizację cenową na tym rynku inteligentny kokpit, inteligentny system jazdy i komfort mogą nie wystarczyć. Wszystko zależy teraz od pierwszego cennika, który Honda poda do wiadomości po wprowadzeniu modelu na rynek.
Nie ma wątpliwości, że bazując na 60-letnim doświadczeniu Hondy w produkcji samochodów z napędem na tylne koła, doświadczeniu w tuningu Formuły 1 i 20 latach badań nad elektryfikacją można się spodziewać, że zainteresowanych kupnem SUV-a nie będzie brakować. Na razie nie jest jasne, czy Honda zamierza go oferować na innych poza Chinami rynkach.
źródło: GAC Honda