Honda wprowadza na rynek nowego SUV-a. P7 to pierwszy tak inteligenty i wydajny model marki

Japoński producent rok temu podczas targów Auto China zapowiedział dwa nowe modele w modnym nadwoziu SUV. Od tego czasu doczekaliśmy się pierwszej przedpremierowej prezentacji modelu S7. Dziś zaś Honda wprowadziła na rynek w Chinach model P7 i ujawniła więcej informacji na temat jego specyfikacji.

Honda P7 SUV
Podaj dalej

Honda P7 to pierwszy SUV oparty na nowej architekturze

W dniu 3 marca GAC ​​Honda przedstawiła w Chinach średniej wielkości elektrycznego SUV-a P7. Podobnie jak oczekiwany model S7 nie otrzymuje nazwy submarki Ye. To pierwszy model producenta powstały na inteligentnej i wydajnej architekturze W Hondy „Yunchi”. Dzięki niej model łączy najnowocześniejsze technologie i dynamikę obiecując większą przyjemność z jazdy.

Samochód może się pochwalić ekskluzywnym sportowym strojeniem, elektronicznymi lusterkami zewnętrznymi czy też system wspomagania jazdy L2 +. Także pod względem wzornictwa P7 Honda robi wielki krok naprzód. Szerokie nadwozie, nisko osadzone wygląda niezwykle wyrafinowanie.
Jeśli chodzi o rozmiary to długość, szerokość i wysokość Hondy P7 wynoszą odpowiednio 4750 mm/1930 mm/1625 mm a rozstaw osi 2930 mm. Szybkie ładowanie w ciągu 25 minut pozwala na uzupełnienie 80% energii.

SUV Honda P7
foto: GAC Honda

Najwyżej klasy technologie czuwają nad komfortem i bezpieczeństwem podróżowania P7

Samochód Hondy, który oficjalnie zaprezentowano dzisiaj w Chinach, przeszedł testy wytrzymałościowe na dystansie 1,5 miliona kilometrów w ekstremalnie trudnych warunkach. Towarzyszyły mu przez ten czas mróz i wilgoć. Pokonywał autostrady i drogi pokryte żwirem często w towarzystwie słonej przybrzeżnej mgły.

Honda przez ten czas zredukowała przechyły podczas skręcania i poprawiła zdolność pojazdu do tłumienia nierówności. W rezultacie dzięki innowacyjnemu układowi napędowemu Hondy hamowanie i przyspieszanie SUV-em P7 to czysta przyjemność.

Płynne przyspieszanie P7 można poczuć także dzięki ergonomicznym fotelom o wysokim stopniu amortyzacji i pochłaniania wstrząsów. Wyposażone w głośniki w zagłówkach pozwalają się także cieszyć najwyższą jakością dźwięków dzięki współpracy producenta ze specjalistami z Bose.

SUV Hondy otrzymuje także elektroniczne lusterka, które eliminują problem martwych punków w polu widzenia podczas jazdy samochodem. Nowy 7’ calowy wyświetlacz posiada tryb widoku szerokokątnego, widoku lustrzanego i cofania. Zapewnia tak samo doskonałą widoczność w dzień, w nocy oraz niezależnie od warunków pogodowych panujących na drodze. To między innymi dlatego, że soczewka posiada powłokę przeciwmgielną, która doskonale zapobiega skraplaniu się wody.

Honda P7 int SUV
Honda P7 EV widok wnętrza

Patent Hondy skutecznie chroni akumulator SUV-a

Akumulator CATL o pojemności 90 kWh zastosowany w nowym SUV-ie japońskiego producenta posiada opatentowaną przez Hondę strukturę ochronną modułu akumulatora wysokiej jakości. Nie straszne mu niskie temperatury, bo może utrzymać ponad 86,8% energii w temperaturze -30 stopni. Pokrywa wykonana z kompozytu SMC o wysokiej wytrzymałości chroni go także zarysowaniami i działaniem wody i ognia. Cała konstrukcja ochronna modułu baterii to patent Hondy.

Dodatkowo główną ramę nadwozia nowego SUV-a Hondy w 60% wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości (ponad 980 MPa). Stal formowana na gorąco stanowi 25%.

Bateria Honda P7 ev
Cała konstrukcja ochronna modułu baterii to patent Hondy

Specyfikacja wnętrza nowego SUV-a Hondy to luksus przez duże L

SUV P7 już w standardzie w całej serii modelu otrzymuje 13 poduszek powietrznych. Fotele wykonano z tkaniny ze strukturą przypominającą kaszmir. W kabinie P7 znajdują się ekrany o przekątnych 10,25 i 12,8 cala. Stworzone we współpracy z wiodącymi dostawcami w branży są pokryte powłoką antyrefleksyjną i antyodciskową.

Elektryczna Honda P7 korzysta także z inteligentnego systemu nawigacji Honda Sensing 360+. Samochód korzysta z szeregu funkcji tj. utrzymywanie pasa ruchu, automatycznego zwalniania przed wykonaniem manewru skrętu i automatycznej zmiany pasa ruchu. Jak w przypadku wszystkich inteligentnych systemów Honda podkreśla, że nie należy nadmiernie na nich polegać. Nadzór kierowcy jest w każdym przypadku niezbędny. Na wyposażeniu P7 jest także system DMS, który czuwa nad koncentracją i stanem emocji kierowcy.

Gama kolorystyczna nowoczesnego projektu wnętrza Hondy P7 podkreśla obecność technologii. Panel świetlny i wysoka jakość materiałów tworzą luksusową i funkcjonalną przestrzeń. System dźwięku BOSE składa się z 16 głośników, w tym 4 umieszczono w zagłówkach przednich foteli. Zastosowany w kokpicie system Honda Connect 4.0 obsługuje sterowanie samochodem za pomocą aplikacji mobilnej, rozpoznawanie głosu w czterech strefach pojazdu i szereg innych funkcji. Komputer samochodowy pojazdu po raz pierwszy wyposażono w otwartą platformę dużego modelu AI.

Honda P7 SUV
Honda P7 SUV

Czy Honda nowym SUV-em nadrobi zaległości w stosunku do rywali?

Jeśli chodzi o specyfikację, To nowa Honda P7 może pochwalić się zasięgiem do 650 km (CLTC). W konfiguracji występuje z pojedynczym silnikiem ( napęd na tył) lub dwoma z przodu i z tyłu ( napęd na cztery koła). Maksymalna moc wyjściowa silnika z przodu wynosi odpowiednio 150 kW (350 Nm), a z tyłu 200 kW (420 Nm). W efekcie sprint do setki zajmuje elektrycznej Hondzie 4,6 sekundy.

Honda P7 pozwoli producentowi dotrzymać kroku nowym mocnym konkurentom w Chinach. Jednak mając na uwadze zaciętą rywalizację cenową na tym rynku inteligentny kokpit, inteligentny system jazdy i komfort mogą nie wystarczyć. Wszystko zależy teraz od pierwszego cennika, który Honda poda do wiadomości po wprowadzeniu modelu na rynek.

Nie ma wątpliwości, że bazując na 60-letnim doświadczeniu Hondy w produkcji samochodów z napędem na tylne koła, doświadczeniu w tuningu Formuły 1 i 20 latach badań nad elektryfikacją można się spodziewać, że zainteresowanych kupnem SUV-a nie będzie brakować. Na razie nie jest jasne, czy Honda zamierza go oferować na innych poza Chinami rynkach.

źródło: GAC Honda

Przeczytaj również