Xiaomi jest już gotowe na premierę abstrakcyjnie szybkiego SUV-a
Nowy Xiaomi YU7 to powód, dla którego wielu fanów marki wstrzymało się z zakupami nowego samochodu. SUV to drugi samochód w ofercie chińskiego giganta technologicznego zaraz po spektakularnym SU7.
Zbliżający się wielkimi krokami debiut przeboju Xiaomi, zwiastuje fakt, że YU7 rozpoczął szeroko zakrojone testy drogowe. Fakt, iż samochód wylądował już wcześniej w Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych, spowodował, że nie ma sensu ukrywać jego wyglądu. Xiaomi pozwoliło już wielu internautom spotkać się z prawdziwym samochodem. W efekcie tego można zauważyć, że cały kamuflaż YU7 usunięto. Wyjątkiem są jedynie felgi.
Uchwycony na zdjęciach pojazd nie ma logo producenta, ale ma naklejkę z numerem, co jest typowe dla wersji testowej pojazdu. Widzimy, że ma nie tylko dynamiczny design, ale także konstrukcję, która zapowiada samochód z wyjątkowo niskim współczynnikiem oporu powietrza.
Widoczny z bliskiej odległości SUV odkrywa m.in. takie szczegóły jak kanał powietrzny w górnej części reflektora. Powietrze jest stamtąd kierowane przez wylot znajdujący się na masce. Dodatkowe kanały powietrzne znajdują się poniżej reflektorów z przodu i w dolnej części zderzaka z tyłu. Port ładowania znajduje się po lewej stronie tylnej części pojazdu.
Natomiast z boku samochodu widoczne są takie elementy jak kamera na przednim błotniku. Dzięki niej możliwa jest zaawansowana inteligentna jazda, nagrywanie i tryb wartownika. Dodatkowo lusterka zewnętrzne YU7 mają bezramkową konstrukcję i możliwe jest schowanie klamek drzwi. Ponadto na dachu Xiaomi YU7 znajduje się radar laserowy. Efekt? Niezrównane poczucie obecności technologii z najwyższej półki. Ile trzeba zapłacić za nowe Xiaomi YU7?
![Xiaomi YU7 weibo](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F02%2FXiaomi-YU7-weibo.webp)
Szacuje się, że cena YU7 wyniesie od 300 tys. do 400 tys. juanów
Oficjalna premiera Xiaomi YU7 odbędzie się między czerwcem a lipcem 2025 r. Nie będzie to mały SUV, bo długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 4999/1996/1608 (1600) mm, a rozstaw osi wynosi 3000 mm.
YU7 w stylu coupe ze spojlerem nad tylną szybą i drugim spojlerem z tyłu określanym jako ducktail, obiecuje sportowe osiągi, zwiększając docisk i poprawiając stabilność. Duże zakamuflowane felgi mają konstrukcję o niskim oporze powietrza i są wyposażone w opony Hankook. Dodatkowo nadkola mają specjalne wypukłości, które mają służyć jako elementy dekoracyjne, ale mogą też zmniejszać opór powietrza.
Jeśli chodzi o mechanikę, to YU7 wyposażono w dwa silniki z przodu i z tyłu, o łącznej mocy 220 kW (silnik przedni) i 288 kW (silnik tylny). Taka konfiguracja mocy jest ulepszeniem w stosunku do SU7 Max. Wersja YU7 z dwoma silnikami ma maksymalną moc 508 kW (690 KM) i masę własną 2405 kg. Akumulator o pojemności 101 kWh nie tylko zapewnia dłuższą żywotność, ale także doskonale równoważy sportowe osiągi i stabilność pojazdu.
Zaprezentowane wcześniej wnętrze Xiaomi YU7 skrywa długi, przeszklony ekran, który może wyświetlać funkcje panelu wskaźników, nawigacji i inne informacje dotyczące rozrywki. W kabinie znajduje się także trójramienna kierownica i duży centralny ekran sterujący. Natomiast fizyczne przyciski w obszarze kanału centralnego usunięto.
Inteligentny układ napędowy pierwszego modelu Xiaomi SU7 sprawdził się w wielu scenariuszach. Oczekuje się, że YU7 utrzyma tę przewagę technologiczną nad rywalami i zapewni użytkownikom takie same wrażenia z jazdy. Szeroko zakrojone testy pojazdu są po to, by Xiaomi miało pewność, że jakość SUV-a po wprowadzeniu na rynek jest na najwyższym poziomie. W cenie od 300 tys. do 400 tys. juanów (165 tys.-220 tys. zł) YU7 będzie gwoździem do trumny dla Tesli Model Y w Chinach.
![Xiaomi YU7 weibo wylot powietrza](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F02%2FXiaomi-YU7-weibo-wylot-powietrza.webp)
źródło: Xiaomi, Auto Ithome, Weibo